جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
گزارش: فیس بوک نفرت ضدمسلمانی سیاستمداران هندی را نادیده می‌گیرد

حوزه/ در گزارشی که اخیرا منتشر شده نشان داده می‌شود که فیس بوک به خاطر حفظ روابط سیاسی با دولت هند، حاضر حاضر نیست پیام های مقامات اسلام هراس هندو را حذف کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزایر، یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سیاست‌های نفرت پراکنی رهبران سیاسی هندوستان در فیسبوک نادیده گرفته می‌شود و این شبکه اجتماعی غول آسا برای حفظ روابط با حزب حاکم هندوستان، با بی‌تفاوتی از کنار گفته‌های نفرت محور و اسلام هراس از جانب آنان می‌گذرد.

این گزارش که روز جمعه توسط وال استریت ژورنال  منتشر گردید می‌گوید که یک مدیر اجرایی ارشد فیس بوک در هند از اجرای قوانین مبارزه با سخنرانی نفرت محور در رابطه با سیاستمداران حزب بهاراتیا جاناتا، و دیگر «افراد و گروه‌های ملی گرای هندو» امتناع ورزیده است.

به گفته کارمندان فعلی و سابق فیسبوک آنخی داس، مدیر اجرایی ارشد سیاست‌های روابط عمومی در هند با اعمال قوانین ضدنفرت علیه سینگ و حداقل سه گروه و فرد هندوی افراطی که به خاطر ترویج خشونت و نفرت دینی در داخل فیسبوک متهم شده بودند، مخالفت کرده است. سینگ تنها قانون گذار حزب حاکم در ایالت جنوبی تلانگانا می‌باشد که به خاطر لفاظی های ضدمسلمانی شناخته می‌شود. وی در پست‌هایی که در فیس بوک می‌گذارد بارها خواستار شلیک به سوی پناهندگان روهینگیا شده، مسلمانان هند را خائن خطاب کرده و تهدید به تخریب مساجد نیز کرده است.

در این میان درحالی که گفته‌های وی آشکارا مخالف قوانین فیسبوک است، به گفته کارکنانی که پیشنهاد ممنوعیت حساب وی را داده‌اند، این اتفاق نیفتاده و وی هزاران دنبال کننده در فیس بوک و اینستاگرام دارد و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در این گزارش آمده است: داس حاضر نشده علیه سیاستمداران هند اقدام کند، شغل وی شامل لابی کردن دولت هند به نمایندگی از فیسبوک است و وی به اعضای کارکنان فیسبوک گفته که مجازات سیاستمداران حزب مودی (نخست وزیر هند) به چشم انداز مشاغل این شرکت آسیب می رساند.

اندی استون سخنگوی فیس بود نیز اذعان داشت که در صورت اقدام علیه سینگ و سایر سیاستمداران، روابط سیاسی فیس بوک و دولت هند تیره خواهد شد و این به نفع آن‌ها نیست.

سینگ تنها سیاستمدار اسلام هراس در فیسبوک نیست، آنانتکومار هگده عضو پارلمانی حزب دولت نیز که بحران کرونا را توطئه جهادی مسلمانان خطاب کرده یکی دیگر از افرادی است که نفرت پراکنی می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha