چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام مهدی رحمانی

حوزه/ معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در یزد گفت: ائمه جمعه بیشترین پایبندی را اجرای پروتکل های بهداشتی و همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، حجت‌الاسلام مهدی رحمانی در آیین تکریم و معارفه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد اظهار داشت: اقدامات خوبی در شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انجام شده و باید فعالیت‌های گذشته را با قوت ادامه داد و سه رویکرد جدید ارتقاء کیفیت، اثر بخشی و شکوفایی را مجموعه شورا ایجاد کرد.

وی با اشاره به رویکردهای جدید برای تقویت سرمایه اجتماعی برای ایجاد وحدت، تبدیل پایگاه نماز جمعه به نقد منصفانه، تقویت شایستگی‌های ائمه جمعه گفت: قرارگاه‌ها در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی تشکیل شده است که ائمه‌ جمعه پای نقشه هستند و برنامه‌ی الگوی اعتلای هویت دینی انقلابی شهرها را اجرا می‌کنند.

رحمانی ادامه داد: برای تحقق شبکه و سازماندهی شاهد آرایش مجددی در نمایندگی‌های استانی هستیم.

معاون اجرایی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ضمن تقدیر از حجت‌الاسلام شریفی تصریح کرد: ایشان با تواضع، فروتنی و روحیه تشکیلاتی در طراحی مدل‌ها بسیار کمک کردند و جزء سرمایه‌های نهاد نماز جمعه هستند، که به لحاظ بازآرایی‌ها در ادامه از حضور نجم‌الهدی بهره‌مند می‌شویم.

رحمانی با اشاره به این که ائمه جمعه بیشترین پایبندی را اجرای پروتکل های بهداشتی و همکاری با ستاد ملی مقابله با کرونا دارند، ادامه داد: ارتباط با ستاد ملی کرونا روزانه است، نهاد امامت جمعه، اولین نهادی است که با پایبندی کامل به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا، بیشترین نقش را در مقابله با شیوع ویروس کرونا داشته است.

دفاع از جایگاه نماز جمعه

حجت الاسلام رضا شریفی، رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد هم در این مراسم اظهار داشت: از اهداف بنده این بود جایگاه مقدس نماز جمعه حفظ شود و تلاش کردیم که اگر نتوانستیم به این نهاد خدمت کنیم مانع از ایجاد صدمه و لطمه به این نهاد شوم، لذا برای حفظ و صیانت از حرمت این جایگاه و ائمه جمعه استان کاملا دفاع کردم و بارها از طرف برخی جاهلان تهدید شدم.

رئیس سابق شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد ادامه داد: از برنامه‌هایی در طی این هشت سال انجام شد، تکریم ائمه جمعه استان، ائمه موقت نماز جمعه، خانواده‌های آن‌ها و ستادهای اقامه نماز جمعه بود.

وی افزود: اکثر افرادی که در نهاد نماز جمعه فعالیت دارند بصورت افتخاری و بدون هیچگونه حقوق، پاداش و مزایایی حتی در روزهای تعطیل فعالیت می‌کنند.

حجت الاسلام شریفی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی‌های نماز جمعه، تصریح کرد: در طی این چند ماه توانستیم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد مبارزه با کرونا در استان و مسئولین استان در ارتباط باشیم و هماهنگی‌های لازم در امر اطلاع رسانی برگزاری مراسم و لغو نماز در سطح استان و شهرستان‌ها به نحواحسن عمل کنیم.

در این مراسم که ائمه جمعه استان، استاندار، ریاست دادگستری، فرمانده سپاه الغدیر استان و فرمانده انتظامی حضور یافتند از تلاش‌های هشت ساله حجت‌الاسلام رضا شریفی قدردانی و حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم الهدی به عنوان رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان معرفی شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha