سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
دیدار آیت الله ناصری یزدی

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: ما در ایام مقاومت هستیم و باید در همه‌شرایط  از جمله  مقاومت فردی، مقاومت اجتماعی، برقراری ارتباطات، همراه با تقوا، در مسیر اطاعت خداوند، و در مقابل هجمه‌های مختلف عقیدتی و سیاسی دشمن پایداری و ایستادگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام سید جمال‌الدین نجم الهدی رئیس جدید شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، ضمن تشکر از تلاش‌های حجت الاسلام شریفی اظهار داشت: خیلی از کارها از جمله برقراری ارتباط بین ائمه جمعه‌ها، ارتباط ائمه جمعه با فرمانداران و  مسائل اجتماعی باید از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انجام شود.

وی  ادامه داد: گاهی مواقع اختلاف نظرهایی پیش می‌آید که لازم است با درایت و تیز بینی مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه حل شود و همه‌ ائمه جمعه از اقدامات خوب و درایت حجت الاسلام شریفی راضی هستند و ان‌شاءالله در موقعیت‌های دیگر به خدمت بپردازند.

امام جمعه یزد خاطر نشان کرد: ما در ایام مقاومت هستیم و باید در همه‌شرایط مقاومت، پایداری و ایستادگی در مقابل هجمه‌های مختلف عقیدتی و سیاسی دشمن داشته باشیم.

آیت الله ناصری یزدی گفت: خداوند در آیه آخر سوره آل‌عمران دستور به مقاومت می‌دهد و بیان می‌کند که چگونه و با چه ارتباطی مقاومت خود را حفظ کنیم، خداوند می‌فرماید «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»؛ ای اهل ایمان، (در کار دین) صبور باشید و یکدیگر را به صبر و مقاومت سفارش کنید و مهیّا و مراقب کار دشمن بوده و خداترس باشید، باشد که پیروز و رستگار گردید.

وی افزود: در این آیه چهار دستور مقاومت فردی، مقاومت اجتماعی، برقراری ارتباطات، همراه با تقوا، در مسیر اطاعت خداوند صادر می‌شود که نتیجه‌ آن به رستگاری می‌رسد«اصبروا » به عنوان مقاومت فردی در زندگی این است که انسان در مقابل فشارها از جوانب مختلف صبور و مقاوم باشد، اگر دشمن احساس کند در وجود ما سستی، ضعف و ناامیدی ایجاد شده است نفوذ می‌کند و ضربه می‌زند.

امام جمعه استان یزد گفت: «صابروا » یعنی صبر اجتماعی که همه در اجتماع باید در کنار یکدیگر مقاومت کنند و در سختی‌ها و مشکلات وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم، باید در مقابل تحریم‌ها و تحریف‌ها ایستادگی کنیم.

آیت الله ناصری یزدی بیان کرد: «رابطوا »به معنای نگهبانی، احساس مسئولیت و مراقبت است، لازم است از مرزهای عقیدتی، سیاست، اجتماعی و اقتصادی با هشیاری مواظبت کرد زیرا در روایت آمده است که در انجام واجبات، تکلیف‌های شخصی، مسئولیت‌ها، مسائل و مشکلات اجتماعی صبور باشید و در سایه ولایت ایستادگی و مقاومت داشته باشید.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha