جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از نمایشگاه دست‌آوردهای معاونت آموزش

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: در دوره ی گذشته، تمرکز خاصی بر روی برنامه ریزی ها، طراحی ها و نوشتن اسناد و دستورالعمل ها بود؛ اما در دوره ی کنونی اقدام و اجرا را در اولویت قرار می دهیم و به سمت اجرایی کردن آن اسناد و دستورالعمل ها پیش خواهیم رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در حاشیه ی بازدید از نمایشگاه دستاوردهای معاونت آموزش حوزه های علمیه که از روز گذشته در محل این معاونت برپا شده است، اظهار داشت: حوزه های علمیه در سال های اخیر هم در موضوع آموزش و هم در بسیاری از بخش های دیگر از اسناد و دستاوردهای بزرگی برخوردار شده است.

وی افزود: گرچه بخشی از آن ها هم به سمت اجرا رفته، اما انتظار بر این است که طی سال های آینده با  همان روحیه ی جهادی سایر برنامه ها نیز به سمت اقدام و عمل برده شوند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور گفت: در دوره ی گذشته، تمرکز خاصی بر روی برنامه ریزی ها، طراحی ها و نوشتن اسناد و دستورالعمل ها بود؛ اما در دوره ی کنونی اقدام و اجرا را در اولویت قرار می دهیم و به سمت اجرایی کردن آن اسناد و دستورالعمل ها پیش خواهیم رفت.

مدیر حوزه های علمیه عنوان داشت: یکی از اقدامات عملی که توسط معاونت آموزش انجام گرفته و از مفاخر حوزه به حساب می آید، طراحی و تنظیم دختواره دانشی حوزه های علمیه است.

آیت الله اعرافی بیان داشت: در این دوره، مقوله ی ارزیابی ها، تحلیل و نظارت بیشتر از پیش باید مورد توجه قرار گیرد و این کار با استفاده از فناوری های جدید شدنی است.

وی گفت:  باید از طراحی ها و برنامه ریزی های باقیمانده نیز غافل نشد؛ به عنوان مثال تکمیل برنامه تحصیلی سطح دو و سه در برنامه ی جدید نباید مورد غفلت واقع شود.

عضو شورای عالی حوزه اظهار داشت: طرح هدایت علمی هم مثالی دیگر از برنامه هایی است که باید تکمیل شود و ادامه یابد.

مدیر حوزه های علمیّه افزود: ارتباط این معاونت با رسانه های معتبر باید قوت پیدا کند و بتواند گزارشات مربوط به فعالیت های خود را به سمع و نظر مردم و جامعه ی طلاب و روحانیون برساند.

آیت الله اعرافی در پایان گفت: این نمایشگاه قابل ارتقاء و تکمیل است؛ زیرا معاونت آموزش برنامه های بیشتری را به اجرا رسانده که در این جا به آن ها پرداخته نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha