پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 914398
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸
تصاویر / دوره میثاق طلبگی ۲ برای طلاب ورودی سالتحصیلی 97-98

حوزه/ مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی صبح امروز از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم و در مسجد مدرسه معصومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم افتتاحیه دوره میثاق طلبگی صبح امروز از سوی معاونت تهذیب حوزه علمیه قم و در مسجد مدرسه معصومیه برگزار شد.

در این مراسم، ابتدا حجت الاسلام والمسلمین علی قنواتی ضمن خوش آمد گویی به طلاب جدیدالورود گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در طول دوره میثاق طلبگی می افتد، این است که داوطلبان ورود به حوزه، شناخت خوبی از فضای حوزه پیدا می کنند.

مدیر مدرسه معصومیه قم افزود: این فرصت چند روزه، فرصتی طلایی برای داوطلبان است تا به خوبی در مورد تصمیمی که گرفته اند و درباره ی ورود به حوزه ی علمیّه به نتیجه ی قطعی و درست برسند.

در ادامه، آیت الله اراکی با برشمردن رسالت طلاب، بیان داشت: ما وظیفه داریم جامعه ی عدل بسازیم؛ تمام مسئولین و کارکنان نظام ما باید عادل باشند، تمام مردم ما باید عادل باشند، تا جامعه ی عدل شکل بگیرد.

وی گفت: از تبلیغات جهانی دشمن و از تهدیدات آن ها نباید بترسیم و باید روحیه خود را حفظ کنیم تا بتوانیم جامعه ی ناصرمنجی عالم بشریت را تشکیل دهیم.

سپس حجت الاسلام والمسلمین محمد همّتیان، به ایراد سخنانی در زمینه ی راه موفقیت در طلبگی پرداخت و گفت: اولین نکته برای رسیدن به آرمان سربازی امام زمان علیه السلام، داشتن نشاط و انگیزه زیاد است.

وی در تشریح نشاط طلبگی بیان داشت: نشاط یعنی رضایت از وضعیت موجود در زندگی است. نشاط یعنی رضایت از آنچه خداوند به ما داده است.

در پایان این مراسم، حلقه های مباحثه برای گروه های مختلف داوطلبان جدیدالورود با حضور تعدادی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha