چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
خیریه اسلامی و مسجد محلی در دورهام برای کمک به نیازمندان متحدد شدند

حوزه/ یک مسجد محلی در شهر دورهام با همکاری سازمان امداد دایره اسلامی آمریکای شمالی، اقدام به راه اندازی انبار غذایی برای نیازمندان در شرایط بحران کرونا کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ABC، یک خیریه اسلامی با همکاری مسجد محلی در دورهام در ایالت کالیفرنیای شمالی در آمریکا، ابتکاری جدیدی به منظور غذارسانی به نیازمندان راه اندازی کردند.

همزمان با شیوع ویروس کرونا در جهان، سازمان امداد دایره اسلامی آمریکای شمالی با همکاری مسجد جماعت عبدالرحمن در دورهام، ابتکار غذارسانی به همسایگان آسیب پذیر و محتاج را آغاز کردند.

درحالی که هم اکنون این مسجد به طور هفتگی به ۲۰۰ نفر خدمات می‌رساند، پس از همکاری با سازمان خیریه می‌تواند خدمات بیشتری نیز ارائه دهد.

نوین آلن از سازمان خیریه گفت: هم اکنون در حال صحبت با مسجدی‌ها و بررسی نیازها در منطقه هستیم.

وی افزود: احساس می‌کنیم در قلب دورهام، جایی هست که خانواده‌ها با درآمد پایین به کمک ما نیاز فوری دارند و ما احساس کردیم که واقعا نیاز بود اقدام کنیم.

این انبار غذایی قرار است از روز شنبه آینده در ۲۲ آگوست افتتاح شده و ماهانه یک بار غذارسانی انجام دهد. با این حال  برگزار کنندگان  ابراز امیدواری کردند که با توجه به کمک‌های مالی بیشتر بتوانند بیشتر کمک‌رسانی کنند.

احمد لی به نمایندگی از مسجد گفت: موادغذایی در اینجا فقط مخصوص مسلمانان نیست بلکه ما قصد داریم به همه مردم دست کمک بدهیم.

گفته می‌شود سازمان امداد «دایره اسلامی آمریکا شمالی» یکی از بزرگترین نهادهای مردمی عام المنفعه و اسلامی در شمال آمریکا می‌باشد که پروژه‌ها و برنامه‌ها و متعددی در راستای بهبود شرایط جامعه انجام داده یا در دست اجرا دارد.

طی هفته‌های گذشته این سازمان به دلیل بحران کرونا بسیار فعال بوده و در حال تهیه غذا ، اقلام بهداشتی و کمکهای مالی بوده است. این خدمات شامل خانه امن برای زنان و کودکان بی‌خانمان، کمک به پناهندگان، پروژه بازگشت به مدرسه، غربالگری سلامت، خدمات خانوادگی، پیشگیری از گرسنگی و موارد دیگر بوده‌اند.

این سازمان خیریه می‌گوید که داوطلبان این سازمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از پنج برابر مقدار مواد غذایی توزیع کرده‌اند.

طبق اعلامیه مطبوعاتی، در چند ماه گذشته این خیریه اسلامی به بیش از ۲۷۰۰۰ نفر خدمات ارائه داده است و به دلیل بحران کرونا درخواست‌ها برای کمک تقریبا ۳ برابر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha