جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
 ۶ خرابکاری در مسجد تورنتو در ۳ ماه اخیر، مسلمانان را نگران کرد

حوزه/ انجمن مسلمانان کانادا در بیانیه‌ای ششمین حمله به یکی از دو مساجد مرکز شهر تورنتو در سه ماه اخیر را محکوم کرده و می‌گویند دیگر نمی‌توانند منتظر واکنش پلیس به این حملات بمانند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از globalnews، انجمن مسلمانان کانادا می‌گویند مساجد تورنتو در سه ماه گذشته، ۶ مرتبه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

حادثه شکستن شیشه‌ها روز یکشنبه که در مسجد تورنتو در مرکز شهر اتفاق افتاد، ششمین برخورد خرابکارانه در سه ماهه اخیر بوده و مسلمانان از پلیس می‌خواهند به این بی‌حرمتی‌ها به حریم مسجد رسیدگی شود.

 در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده در روز دوشنبه ، این انجمن اعلام کرد: این حادثه در محل مسجد تورنتو در خیابان آدلاید رخ داده است. پنجره‌های شکسته شده از حادثه قبلی تازه تعویض شده بودند که این اتفاق مجددا در یک دوره ۲۱ روزه برای سومین بار تکرار شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: این حوادث اکنون در یک نرخ وحشتناکی رخ می‌دهند و ما بیش از این نمی‌توانیم منتظر اقدام از جانب پلیس باشیم. جامعه مسلمانان تورنتو این اعمال نفرت محور را محکوم می‌کنند که امنیت جامعه را تهدید کرده‌اند.

این انجمن به خبرنگاران گفت سه واقعه در مسجد خیابان دونداس در تورنتو اتفاق افتاده‌اند که شامل شکستن شیشه‌ها، تلاش برای ورود غیرقانونی، شعارنویسی دیواری می‌شدند، درحالی که هر سه مورد خرابکاری‌ها در مسجد خیابان آدلاید، شکستن شیشه بودند.

به گفته انجمن ، دستگیری در ارتباط با واقعه پنجم گزارش شده و پلیس تعیین کرد که این عمل مزاحمت بوده است.

در بیانیه مطبوعاتی انجمن آمده است: ما نگران هستیم که مزاحمت خالی هدف این حملات نباشد و انگیزه نفرت و اسلام هراسی در کار باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha