شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ابراز اندوه از خبر درگذشت محمدعلی تکین، روزنامه نگار دینی در ترکیه

حوزه/ کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس، طی پیامی خبر درگذشت محمدعلی تکین فعال و روزنامه نگار دینی در استانبول در اثر حمله قلبی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  ihrc، کمیسیون حقوق بشر اسلامی در انگلیس، خبر درگذشت محمدعلی تکین، خبرنگار دینی و از زندانیان مذهبی مورد حمایت این کمپین در اثر حمله قلبی در استانبول را تسلیت گفته و با خانواده او ابراز همدردی کرد.

تکین روزنامه نگار و سردبیر روزنامه سلام در استانبول در دهه ۱۹۹۰ و ۲۰۰۰ بود. در آن زمان این روزنامه به ویژه پس از کودتای نرم ۱۹۹۷ با فشارهای زیادی از سوی مقامات روبرو شد. بسیاری از  روزنامه نگاران از جمله محمد علی در زمان‌های مختلف با زندان و شکنجه روبرو بودند.

تکین یکی از بسیار زندانیان دینی بود که سازمان کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در دفاع از او فعالیت داشت. وی یکی از هم عصران و دوستان متین یوکسل، فعال جوان بود که در سال ۱۹۷۹ در سن ۲۰ سالگی ترور شد. وی همچنین به دلیل انتقاد شدید علیه کودتای ۱۹۹۷ ، به مدت ۵ سال (۲۰۰۰-۲۰۰۵) در ترکیه در زندان بود.

در ادامه پیام کمیسیون حقوق بشر اسلامی آمده است: کلمات نمی‌توانند بیان کننده سهم عظیمی باشند که تکین در مبارزات برای عدالت نه تنها در ترکیه بلکه در جاهای دیگر داشت. وی یک کهنه کار مبارزات رهایی بخش در بوسنی و چچن بود و بسیاری از مقالات و کتاب‌های وی تجربیات او را در آن زمان پوشش می‌داد.

ما دعا می کنیم که خداوند صبر و شکیبایی به خانواده او عطا کند و او در صلح و سعادت ابدی به آرامش برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha