چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
  امام جمعه ابرکوه

حوزه/ امام جمعه شهرستان ابرکوه در دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و مسئول حوزه معاونت عمران و توسعه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس تسریع در ساخت پروژه بین راهی استراحتگاه بین راهی امام رضا(ع) در ابرکوه را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ابرکوه، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی و محمد کاظمی نسب فرماندار شهرستان ابرکوه، امروز  با حضور در دفتر کار معاونت عمران و توسعه آستان قدس رضوی در مشهد مقدس، در خصوص وقفه ایجاد شده در مراحل احداث استراحتگاه بین راهی امام رضا (ع) در ابرکوه ابراز نگرانی کردند . 

مسئول حوزه معاونت عمران و توسعه آستان قدس رضوی در این خصوص اظهار کرد: این وقفه به خاطر پیدایش مشکلات مالی ناشی از کرونا بوده  و به لطف خدا با بهتر شدن اوضاع این بیماری در کشور، ادامه کار اجراییخواهد شد و تاکنون کمتر از ۴۰ درصد کار در بخش سفت کاری انجام شده و امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۰ به نقطه پایانی کار برسیم . 

 امام جمعه ابرکوه در این خصوص گفت: با پیگیری های چند ساله صورت گرفته پروژه استراحتگاه بین راهی امام رضا (ع) در استان یزد به شهرستان ابرکوه اختصاص یافت و در این کار بزرگ صحن و سرا، فروشگاه، اقامتگاه مسافران، فضای سبز و تفرجگاه، جایگاه سوخت، رستوران و دیگر بخشهای لازم در اوّلین نقطه ورودی طریق الرضا (ع) به سمت مشهد مقدّس در حوزه شهرستان ابرکوه که شهر امام رضا (ع) است ساخته خواهد شد و این جلوه، وجاهت مذهبی شهرستان را که مفتخر به منزلگاه امام رضا (ع) است مضاعف خواهد کرد . 

بر اساس این گزارش، امام جمعه و فرماندار شهرستان ابرکوه در ادامه سفر خود به مشهد مقدس در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی بر ضرورت پیگیری و مطالبه صورت گرفته در خصوص تهیّه طرح جامع «مسجد بیرون» به عنوان منزلگاه امام رضا(ع) تأکید کردند که این طرح در بخش اوّلیه کار شده و لازم است با مطالعه بیشتر توسط سازمان عمران و توسعه آستان قدس، بخش هایی از مراکز علمی، آموزشی، زائرسرا، بازارچه، فضای سبز و گردشگری لحاظ شود تا به عنوان قطب فرهنگی شهرستان پذیرای شهروندان و مسافران به ویژه زائرین امام هشتم (ع) در آینده باشد. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیز ضمن قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی گفت : تاکنون تلاش زیادی داشتیم تا فضای شهرستان ابرکوه و معطر به عطر و عنوان رضوی شود و جهت نیل به این هدف همیاری و کمک شما کارساز است .
 

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین مروی، تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: اگرچه مجموعه آستان قدس به تناسب مشکلات مالی در کشور دچار محدودیت های شدید مالی است، امّا نسبت به مطالبه شما سعی کامل را بر همراهی هرچند درمیان مدّت خواهیم داشت . 

انتهای پیام/313/47
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha