جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسماعیل تدینی سمنان

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم برگزاری مراسم محرم بر اساس تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و با توجه به مصوبات این ستاد مبنی بر برگزاری مراسمات با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، میزبان هیئات مذهبی در صحن و فضاهای روباز امامزادگان استان سمنان جهت اقامه عزای سرور و سالار شهیدان هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی، در جلسه ستاد برگزاری طرح شمیم حسینی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: تا این لحظه برنامه‌ریزی لازم جهت اجرای برنامه‌های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) بر اساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا صورت گرفته است و بر این اساس مراسم عزاداری شامل سخنرانی و مداحی به‌صورت محدود ازنظر زمانی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شو و آمادگی داریم علاوه بر برنامه های پیش بینی شده، میزبان سایر هیئت های عزاداری در صحن و محوطه های باز امامزادگان باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا هرگونه پذیرایی و توزیع غذای نذری و سایر نذورات خوراکی در هنگام برگزاری مراسم ممنوع است.

وی افزود: به همراه داشتن ماسک و لوازم شخصی از قبیل مهر، جانماز و سایر ملزومات مورد نیاز برای زائرین و عزاداران ضروری است و از صورت مراجعه افراد بدون ماسک، برخلاف میل باطنی از ورود آنها به داخل فضای امامزادگان جلوگیری به عمل خواهد آمد.

حجت‌الاسلام‌ تدینی خاطرنشان کرد: بر اساس تأکیدات متخصصین بهداشت و پزشکان توصیه اکید می‌شود تا افراد کهنسال و کودکان مراسمات را از خانه و از طریق تلویزیون و یا از طریق بسترهای ایجادشده در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنند.

وی گفت: از آنجائی که در برخی از موارد بر اساس قید تعیین‌شده توسط واقفین لازم است تا عواید موقوفه صرف اطعام عزاداران شود، فرایند طبخ و بسته‌بندی غذا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام و بسته‌های غذایی درب منازل بین نیازمندان و جامعه هدف توزیع می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha