پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
بختیاری

حوزه/ بختیاری با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های ذاتی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است، گفت: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت شأن خانواده‌ها در صدر برنامه‌ها قرار دارد که سه رکن اصلی اشتغال، مسکن و فرهنگ برای آن تعیین‌شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید مرتضی بختیاری، در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان، به میزبانی دفتر وی، با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های ذاتی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف است، اظهار داشت: توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات با رعایت شأن خانواده‌ها در صدر برنامه‌ها قرار دارد که سه رکن اصلی اشتغال، مسکن و فرهنگ برای آن تعیین‌شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه ۳۷۵ هزار دانش‌آموز، ۸۱ هزار دانشجو و چهار هزار طلبه تحت پوشش کمیته امداد هستند تا این استعدادهای خدادادی این افراد مورد استفاده قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از مواردی که می‌تواند به توانمندسازی افراد کمک کند اشتغال خرد و خانگی است که این مهم در دستور کار اصلی کمیته امداد قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۵ تا ۶۰ درصد سرپرست خانواده‌ها بانوان هستند، افزود: سال گذشته ۱۷۵ هزار و ۹۰۰ اشتغال با چهار هزار و ۷۱۰ میلیارد تومان ایجاد شد که امسال اعتبارات افزایش یافت که با پرداخت شش هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه بنا داریم در کل کشور ۲۰۰ هزار اشتغال ایجاد کنیم.

بختیاری با بیان اینکه طی سال گذشته در استان سمنان دو هزار و ۲۰۰ اشتغال با ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ایجاد شد، خاطرنشان کرد: امسال طبق برنامه‌ریزی‌ها به سه هزار و ۶۰۰ اشتغال با ۱۰۳ میلیارد تومان تسهیلات افزایش یافت که این ارتقا می‌تواند به بهبود وضعیت مددجویان کمک کند.

وی بیان اینکه در پرداخت تسهیلات اشتغال هیچ محدودیتی قرار داده نشده است، افزود: بر اساس مأموریت‌های ذاتی کمیته امداد امسال شرایط کرونا در دنیا و کشور حاکم بود که با فرمایش رهبر معظم انقلاب رزمایش همدلی و مواسات در کشور شکل گرفت که تنها به عنوان یک نمونه در ماه رمضان بیش از سه و نیم میلیون بسته توسط سپاه و بسیج توزیع شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور بابیان اینکه این نهاد از ابتدای شکل‌گیری تا به امروز هیچ نوع درآمدی نداشته است، گفت: مردم ۵۴۰ میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند سال‌های قبل این رقم بسیار کمتر بود ۱۱ میلیون غذای گرم طبق پروتکل‌های بهداشتی و دو میلیون و ۲۰۰ هزار بسته بهداشتی به خانه نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: در ادامه مسیر پویش ایران همدل، شعار احسان حسینی و اطعام حسینی برای ماه محرم و صفر انتخاب شده است که طبق پروتکل‌های بهداشتی این روند تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha