سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 914925
۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
مطب دندانپزشکی در ناتینگهام‌شایر به مسجد تغییر کاربری داده می‌شود

حوزه/ طرح تغییر کاربری یک مطب دندانپزشکی به مسجد در وست بریجفورد در ناتنیگهام شایر مورد استقبال ساکنان محلی قرار گرفته است و مسلمانان می‌گویند یک مسجد نزدیک می‌تواند مزایای زیادی برای آن‌ها داشته باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  nottinghampost، یک مطب دندانپزشکی در وست بریجفورد واقع در ناتینگهام شایر انگلستان به مسجد تغییر کاربری می‌دهد.

طرح تغییرکاربری این ساختمان به ساختمان عبادی اسلامی توسط مسلمانان تنظیم شده است. جان اندرو ۵۳ ساله از معماران ساختمان به نمایندگی از بنیاد فضیلت اسلامی می‌گوید که این مسجد به زودی افتتاح خواهد شد.

 وی گفت: مسجد پیشنهادی به محض اعطای مجوز برنامه‌ریزی برای تغییر کاربری، افتتاح خواهد شد که امیدواریم در اوایل سپتامبر باشد.

وی براساس گزارش‌های دریافت شده از سوی بنیاد، از رضایت جامعه اسلامی ناتنیگهام خبر داده و گفت: مسلمانان بسیار خوشحال هستند که این مرکز افتتاح می شود زیرا ظاهرا در این منطقه از ناتینگهام مسجد مناسبی برای آن‌ها وجود ندارد.

وی توضیح داد: مسجد قرار است ۵ مرتبه در روز تقریبا به مدت ۲۰ دقیقه مورد استفاده قرار بگیرد. البته به استثنای روزهای جمعه، زیرا نماز جمعه بیشتر از ۲۰ دقیقه و به مدت ۱ ساعت به طول می‌انجامد.

به گفته وی ساختمان قبلاً یک مطب دندانپزشکی تخصصی بوده  و محل آموزش جراحان نیز بوده و گاهی اوقات تا ۲۰ اتومبیل در این محل پارک می‌شدند.

به گفته معمار، با تغییر کاربری کاهش قابل توجهی در پارک اتومبیل دیده خواهد شد و افزایش فضای پارکینگ نیازی نخواهد بود، زیرا فکر نهایی این است که نمازگزاران با پای پیاده به محل بیایند که این مزایای زیادی خواهد داشت.

اندرو گفت: هیچ سوختی مصرف نمی شود و ترافیکی نخواهد بود و آلودگی در کار نیست؛ این به نفع همه است.

ساکنان محلی از این طرح استقبال کرده‌اند. یکی از ساکنان گفت: من یک مسلمان هستم و هر روز برای اقامه نماز باید با اتومبیل به مسجد شهر نانتیگهام بروم که راه دوری است. مسجد اسینتون نزدیکترین مرکز اقامه نماز من و خانواده من است. داشتن یک مکان عبادت محلی در محله می‌تواند بسیار عالی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha