جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حسن مالکی نژاد

حوزه/ رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: اولین طرحی که در کمیسیون فرهنگی شورای شهر کلید خورد، طرح «هر خانه یک حسینیه» بود؛ به این صورت که اگر خانواده ای به دلیل شرایط کرونایی نتوانستند در هیئات حضور پیدا کنند با تماس با شماره ۱۳۷ مبلّغ دینی به منزل آنان اعزام شود.

حسن مالکی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه «عطر تربت» که به مناسبت فرارسیدن محرم ۹۹ در مجتمع حوزه ای صدرا برگزار شد در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: اولین طرحی که در کمیسیون فرهنگی شورای شهر کلید خورد، طرح «هر خانه یک حسینیه» بود؛ به این صورت که اگر خانواده ای به دلیل شرایط کرونایی نتوانستند در هیئات حضور پیدا کنند با تماس با شماره ۱۳۷ مبلّغ دینی به منزل آنان اعزام شود.

وی افزود: برنامه دیگر، فعالیت استیج های سیار شهرداری است که به پخش صوت عزای حسینی در سطح شهر می پردازند و در شب ها هم به صورت ثابت و با چیدن صندلی در محیط باز و با رعایت فاصله اجتماعی این مراسم را برگزار خواهند کرد.

مالکی گفت: امسال از سوی شورای اسلامی شهر قم به شهرداری ابلاغ شده که دوبرابر سال گذشته فضاسازی در سطح شهر صورت بگیرد و همه علم های سطح شهر مزین به پرچم عزای حسینی شوند.

وی تصریح کرد: شهرداری بوستان هایی را که ظرفیت مکانی دارند را در اختیار هیئات قرار داده است تا مراسم خود را در آنجا برگزار نمایند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: سازمان زیباسازی شهری نیز چون امسال برخلاف سال های گذشته در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مراسم عزاداری نخواهیم داشت المان های عزای حسینی را که هر سال در مقابل درب حرم ایشان نصب می شد، در سراسر شهر قم نصب خواهند کرد تا فضای کل شهر حال و هوای محرم پیدا کند.

وی در پایان گفت: خوشبختانه سازمان های مختلفی اعم از سازمان آتش نشانی، سازمان پارک ها و روابط عمومی شهرداری پای کار مراسم محرم آمده اند تا امسال شاهد مراسم خوب و توام با رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشیم.

همچنین حجت الاسلام طباطبائی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم نیز در حاشیه این افتتاحیه در مصاحبه با خبرنگار این خبرگزاری گفت: یکی از برنامه های این سازمان، نمایشگاه عطر تربت بوده است که برای کمک به هیئات و خانه هایی که می خواهند امسال مراسم محرم را به پا دارند افتتاح شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات این سازمان، سیاهپوش کردن شهر بود که به همین مناسبت صبح روز چهارشنبه و با حضور خانواده شهداء به صورت نمادین پرچم حرم امامزاده علی بن جعفر (ع) برداشته و پرچم سیاه امام حسین علیه السلام جایگزین آن شد.

طباطبائی عنوان داشت: مسابقه ی «سوگواره ی حسینی» را نیز داریم و در این مسابقه مردمی که در هیئات خود و یا منازل شخصی برپا کننده مجلس عزای سیدالشهداء بوده اند می توانند با ارسال عکس و یا فیلم به سامانه مربوط به این مسابقه در آن شرکت داشته باشند و در صورت برگزیده شدن آثار آنان جوایزی را دریافت کنند؛ آثار برگزیده ی این مسابقه را با همکاری سازمان صدا و سیما در تلویزیون نیز به نمایش خواهیم گذاشت.

برنامه دیگر شهرداری قم، طرح «هرخانه یک حسینیه» خواهد بود؛ بر اساس این طرح هرکس که می خواهد یک شب در خانه ی خودش مراسم عزای حسینی را برگزار نماید می تواند با تماس با شماره ۱۳۷ شهرداری یک مبلّغ را درخواست کند و از سوی شهرداری و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی یک مبلّغ دینی به آن خانه اعزام شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha