سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تصاویر/ نشست خبری مدیر کل اوقاف وامور خیریه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در نشستی با اصحاب رسانه استان قم که با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» به تشریح برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برای ماه محرم پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اسکندری در نشستی با اصحاب رسانه استان قم که با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در اداره کل اوقاف و امور خیریه قم برگزار شد، گفت: عزاداری سیدالشهدا(ع) همیشه در طول تاریخ از اهمیت خاصی برخوردار بوده است و این عزاداری از همان لحظه شهادت آغاز شده و تا کنون نیز ادامه داشته و از این به بعد نیز چنین خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه همه ائمه معصومین(ع) عنایت و اهمیت خاصی نسبت به اقامه عزاداری اباعبدالله(ع) داشته اند، گفت: امام حسین(ع) با قیام خود، اسلام را تضمین کرد و خون حیات را در رگ های تاریخ جریان داد.

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) خون خدا و جاری در رگ های اسلام و امت اسلامی است و نمی گذارد این دین کهنه و این امت افسرده شود.

وی با تاکید بر اینکه محافل عزاداری اباعبدالله(ع) در تمام طول تاریخ و با وجود تمام شرایط خاص و مخالفت های حاکمان جور، همواره اقامه شده است، گفت: به برکت انقلاب اسلامی، عزاداری اباعبدالله در کشور اوج گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به شیوع کرونا افزود: شیوع این بیماری موجب شده است که عزاداری های امسال با حساسیت های خاصی مواجه باشد و باید این عزاداری ها با رعایت کامل پروتکل های و دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شود.

حجت الاسلام و المسلمین اسکندری  با بیان این که در ایام محرم امسال علاوه بر توجه به اهمیت عزاداری اباعبدالله(ع)، رعایت مسائل بهداشتی و حفظ سلامتی مردم مورد تاکید است، عنوان داشت: همین مسئله موجب هماهنگی های خوبی بین دستگاه های مسئول برای برگزاری عزاداری اباعبدالله(ع) و رعایت دقیق مسائل بهداشتی  شده است.

وی با تاکید بر اینکه عزاداری در شرایط کرونا باید به صورت محدودتری انجام شود، ادامه داد: برخی گروه های مردمی که مرتبط با بقاع متبرک هستند، از هفتم تا روز عاشورا نیز آماده هستند تا با آماده کردن ماشین هایی با پخش عزاداری از بلندگو، فضای محرم را در استان و محلات قم پررنگ کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: ۲۵ مبلغ ویژه محرم در فضای مجازی اقدام به فعالیت های تبلیغی می نمایند؛ ضمن اینکه برنامه ریزی برای به حداکثر رساندن استفاده از فرصت محرم انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری اظهار داشت: ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین خانواده های کم درآمد و آسیب دیده از شیوع کرونا در دهه ولایت توزیع شده است که در ایام محرم نیز توزیع چهار هزار بسته معیشتی برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: ۱۸ هزار پرس غذای گرم در قالب طرح «برکات علوی» بین خانواده های نیازمند در دهه امامت و ولایت توزیع شده است که در دهه محرم نیز توزیع غذای گرم با رعایت مسائل بهداشتی خواهیم داشت که تا پایان ماه صفر ۲ مرحله دیگر توزیع بسته های معیشتی انجام می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم در ادامه گفت: یکی از رویکردهای جدید سازمان اوقاف و امرو خیریه سرمایه گذاری در بخش های مختلف برای ایجاد پشتوانه برای برنامه های اوقاف است که در این زمینه از کارهای کوچک اقتصادی تا سرمایه گذاری های کلان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری ادامه داد: قرارداد ایجاد شغل های خانگی در شعاع پیرامون بقاع با استفاده از ظرفیت بقعه های استان در حال نهایی شدن است که در گام اول، این موضوع در دو بقعه سید معصوم و امامزاده جمال الدین واقع در جاده اراک به زودی فعال می شود.

وی گفت: در صورت موفق بودن گام اول این طرح این آمادگی وجود دارد تا پایان سال  ۴۰۰ شغل کوچک توسط اوقاف در استان ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha