جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ رونمایی از سایت مرکز تربیت مبلغ حوزه های علمیه

حوزه/ مرکز تربیت مبلغ معلم اولین تجربه ی بین نهادی بین حوزه و دولت است که روال قانونی تشکیل این مرکز طی دوسال گذشته در حوزه علمیه، مجلس شورای اسلامی و دولت طی شده است و می بایست برای رشد و ترقی این مرکز نوپا از آن حمایت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محمد اسماعیل عبداللهی رئیس مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه علمیه صبح امروز در مراسم رونمایی از سایت این مرکز در واحد هفت مجتمع شهید صدوقی که با حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، بیان داشت: مرکز تربیت مبلغ-معلم اولین تجربه ی بین نهادی بین حوزه و دولت است.

وی افزود: روال قانونی تشکیل این مرکز طی دوسال گذشته در حوزه علمیه، مجلس شورای اسلامی و دولت طی شده است و می بایست برای رشد و ترقی این مرکز نوپا از آن حمایت شود.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: حوزه علمیه آمادگی پشتیبانی فکری در موضوع سند تحول بنیادین را دارد و این مرکز یکی از ابزارهای تحقق این سند است؛ امروز دروازه های ورود به آموزش و پرورش متعدد شده است و فقط دانشگاه فرهنگیان نیست.

وی عنوان داشت: چرا باید نیروهایی به عنوان معلم به کار گرفته شوند که تخصص تدریس و تعلیم را ندارند و از دانشگاه هایی فارغ التحصیل شده اند که رسالت تربیت معلم بر دوش آن ها نیست.

رئیس مرکز تربیت مبلغ معلم بیان داشت: اساسنامه دانشگاه فرهنگیان باید بر اساس سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و بیانیه گام دوم و سند تحول بنیادین مورد بازنگری مجدد قرار بگیرد  تا راه های تعامل حوزه با نظام را افزایش دهد.

وی گفت: نیاز گسترده جامعه ی امروز ما، تربیت معلم مبرّز است.

حجت الاسلام عبداللهی اعلام کرد: از امروز سایت رسمی این مرکز رونمایی و افتتاح می شود و برای همه ی هم میهنان قابل مشاهده خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha