جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ رونمایی از سایت مرکز تربیت مبلغ حوزه های علمیه

حوزه/ دکتر حسین خنیفر گفت: در سال ۹۸ توانسته ایم در حدود ۶۰۰ نفر از طلاب را از طریق مرکز تربیت مبلغ معلم جذب کنیم تا از این طریق بتوانیم نقیصه ی معلم پرورشی توانمند را جبران نماییم و امیدوار هستیم این رقم به بیش از ۵۰۰۰ نفر برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان صبح امروز در مراسم رونمایی از سایت این مرکز در واحد هفت مجتمع شهید صدوقی که با حضور جمعی از مسئولین عالی حوزه برگزار شد، ضمن اشاره به تاریخچه ی تأسیس این دانشگاه در ایران بیان داشت: دانشگاه فرهنگیان از ۲۰۸ سال پیش شروع به کار کرده است؛ در ۱۰۰ سال پیش اولین دارالمعلمین که مرکزی اختصاصی برای تربیت معلم بود راه اندازی شد و از ۴۱ سال پیش با پیروزی انقلاب اسلامی ۴۰۰ دانشگاه فرهنگیان با همت شهید رجائی در کشور شکل گرفت.

وی افزود: چند سال بعد از آن بود که تعداد این دانشگاه ها از ۴۰۰ به ۹۸ مورد تقلیل یافت و همین امر هم باعث کمبود شدید معلم مبرّز و کارآزموده در کشور شد.

دکتر خنیفر گفت: ما به دنبال تربیت معلم طراز و در شأن انقلاب اسلامی هستیم.

وی با اشاره به توانمندی حال حاضر این دانشگاه در جذب دانشجویان بیشتر بیان داشت: خوشبختانه توانسته ایم در چند سال اخیر مجوز تعداد ورودی بیشتری برای دانشگاه فرهنگیان اخذ کنیم و تعداد آن را به حدود ۴۵۰۰۰ نفر برسانیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان داشت: در سال ۹۸ توانسته ایم در حدود ۶۰۰ نفر از طلاب را از طریق مرکز تربیت مبلغ معلم جذب کنیم تا از این طریق بتوانیم نقیصه ی معلم پرورشی توانمند را جبران نماییم و امیدوار هستیم این رقم به بیش از ۵۰۰۰ نفر برسد.

وی گفت: یکی از برنامه های دانشگاه فرهنگیان عمل به سند تحول بنیادین است که یکی از اصلی ترین و مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری از مسئولین کشور است.

دکتر خنیفر اظهار داشت: امسال بالغ بر ۵۰ هزار نفر جذب دانشجو در سراسر کشور را خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha