پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
شهید مالکی نژاد

حوزه/ کتاب زندگی نامه شهید حسین مالکی نژاد از شهدای استان قم به زودی و به همت انتشارات حماسه یاران به زیور طبع آراسته می شود.

فاطمه دولتی، نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که کار تحقیقاتی خوبی برای نگارش این کتاب صورت گرفته است، اظهار داشت: هم اکنون کتاب نوشته شده و در اختیار انتشارات حماسه یاران قم قرار گرفته و ان شاء الله تا پایان تابستان امسال در اختیار علاقه مندان به کتاب و کتاب خوانی به خصوص آثار مرتبط با شهیدان قرار می گیرد.

وی افزود: علاوه بر این، هم اکنون کتاب دیگری در خصوص زندگی نامه شهید علی اکبر جمراسی از شهدای سپاه استان قم که چند سال پیش در منطقه شمال غرب به دست گروهک تروریستی پژاک به شهادت رسیدند را در دست کار دارم که این اثر به سفارش انتشارات شهید کاظمی چاپ خواهد شد و فکر می کنم حداکثر تا چهار ماه آینده وارد بازار نشر شود.

نویسنده کتاب "شیر دارخوین"همچنین در ادامه صحبت های خود با اشاره به آسیب ها و آفت هایی که شبکه های اجتماعی ممکن است برای نویسندگان جوان پدید آورند، گفت: به نظر بنده، بزرگترین آسیب شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام این است که سوژه و ایده ای که به ذهن نویسنده می رسد، به سرعت در این فضا منتشر می شود و گاه نیز خود افراد حریص هستند که سوژه را برای دیگران بیان کرده و بازخوردگیری کنند که آیا این موضوع و داستان برای دیگران هم جذاب است یا خیر.

وی افزود: از سویی انتشار مطلب در قالب پست کوتاه اینستاگرامی ممکن است که جلوی اشتیاق نویسنده برای نوشتن های بعدی را بگیرد و چه بسا در این بین، سوژه سوخت شود و لذا معمولاً اساتید نویسندگی به جوان ها توصیه می کنند که اگر در اینستاگرام هستید آن قدر این موضوع را جدی نگیرید و اگر سوژه و ایده دارید در جای دیگر بنویسید چون میل درونی برای نوشتن فروکش می کند که این از بزرگترین آسیب ها برای نویسنده امروز است.

دولتی همچنین گفت: مساله مهم بعدی ناظر به لذت بردن از نوشتن است؛ اگر فرد به جهت مشکلات کاری و شخصی و خانوادگی از نوشتن دور است، باید این احساس را داشته باشد که گویا در زندگی اش چیزی کم دارد و این که از نوشتن لذت می برد و بدین وسیله این خلأ به نوعی مرتفع می شود.

وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر ضرورت تلفیق نوشتن با مطالعه بسیار است، البته به این شرط که مطالعه زیاد باعث نشود که اشتیاق فرد به نوشتن کاسته شود؛ در این خصوص به نظر بنده می رسد که اگر فرد ایده را مکتوب کرده و طرح و چارچوب مشخصی برایش تعیین کند و سپس اقدام به مطالعه و حتی مصاحبه با افراد کاربلد نماید، برایش بهتر است و از این طریق بهتر نتیجه می گیرد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha