پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت:در صورتی آمریکا می تواند شکایت کند که عدم تعهد ایران را ثابت کند، در حالی که آمریکا از برجام خارج شد و به آن عمل نکرد، حالا به استناد همان برجام به دنبال شکایت از ایران است و این حقیقت دنیا امروز و حقیقت مذاکره با آمریکا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با اشاره به شکست آمریکا در اتفاقات اخیر، اظهار داشت: این موضوع مقدمه ای برای این است که آمریکا کارهای دیگر خود را به پیش ببرد و لذا باید امروز هوشیار باشیم.

وی به تشریح فعال سازی مکانیسم ماشه پرداخت و گفت: این مکانسیم به معنای آن است که آمریکا می‌تواند با دادخواست شکایت از ایران به دلیل عدم رعایت تعهدات خود در برجام، همه تحریم‌ها را بازگرداند، اما نکته این است، آمریکا از برجام خارج شده و به آن عمل نکرد و حالا به استناد همان برجام به دنبال شکایت از ایران است.

وی با بیان اینکه بالای ۱۴۰ تحریم تنها در دوره ترامپ علیه جمهوری اسلامی اعمال شده است، مطرح کرد: این حقیقت دنیا امروز و حقیقت مذاکره با آمریکا است و لذا امیدواریم سازمان ملل و شورای امنیت در این ماجرا هم آبرو خود و هم آبرو قواعد بین‌المللی را حفظ کند.


برای صحبت با یزید زمان باید شمشیر در دست داشت

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تشکر از اقدامات نیروهای مسلح در تقویت بنیه دفاعی کشور، عنوان کرد: اگر کسی می خواهد با یزید صحبت کند باید شمشیر در دستانش باشد، چرا که او با زبان منطق متوجه نخواهد شد.

وی با گرامیداشت روز جهانی مسجد از اعضا هیئت امنای مساجد خواست تا فضا را برای حضور جوان‌ترها باز کنند، گفت: درست است که گاهی اوقات جوانان خطاهایی دارند، اما متولیان و بزرگان مسجد باید بدانند که جریان های موازی مسجد و دشمنان در حال جذب جوانان هستند و اگر آغوش مسجد و متدینین برای جوان باز نباشد دیگران جوانان را خواهند دزدید.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه مسئولان بدانند که مسجد پایگاه انقلاب و یک پایگاه اجتماعی تاثیرگذار است، ابراز کرد: در این مدت مساجد نشان دادند که چقدر می توانند در مسائل اجتماعی تاثیر گذار باشند.

وی در ادامه به بر لزوم عزاداری برای امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: همه باید قدردان این این نعمت عظمای الهی باشیم و نباید اجازه دهیم که از این مجلس محروم شویم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: اگر به هر دلیلی نمی توانیم در مجالس بیرون شرکت کنیم، می توان در منزل و همراه با خانواده کتاب لهوف و روضه امام حسین(ع) را برای اهالی منزل بیان کرد تا بچه‌ها نیز با عزاداری برای امام حسین(ع) آشنا شوند.

وی با بیان اینکه آرزوی بزرگان ثبت نام آنها جز عزاداران حسینی بوده، مطرح کرد: در بحث عزاداری‌ها هم وظیفه شرعی هیئت‌ها است که باری تحقق اهداف امام حسین تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: گریه، عزاداری و سینه زدن مقدمه ای است برای رسیدن و آشنایی با هدف امام حسین که همان امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
 

عزادار واقعی کسی است که برای تحقق اهداف امام حسین تلاش کند

وی با بیان این سئوال که چند نفر از مردم که در عزاداری ها شرکت می کنند دنباله رو هدف امام حسین(ع) هستند و نسبت به ناهنجاری‌ها بی تفاوت نیستند؟، مطرح کرد: امر به معروف تنها بحث حجاب نیست و مطالبه گری از مسئولان و توصیه به رعایت پروتکل‌ها هم مصداق امر به معروف است.

امام جمعه همدان، عزادار واقعی را تلاش کننده برای تحقق اهداف امام حسین دانست و گفت: وظیفه شرعی و عقلی تمام عزاداران انجام امر به معروف است و نباید انتظار داشت تا امام جمعه به تنهایی همه مشکلات را حل کند.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید مطالبه گر باشند، عنوان کرد: البته معنای امر به معروف دعوا کردن نیست چرا که امر به معروف دارای روش های خاص است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تشکر از هیئت های حسینی در رعایت پروتکل های بهداشتی، اظهار داشت: اگر هیئتی پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرد نباید در آن مراسم شرکت کنیم به این دلیل که یکی از مصادیق معروف، رعایت همین پروتکل‌ها است و هیئتی که آن را رعایت نکند خلاف شرع انجام داده و شرکت در آن اشکال دارد.

وی در پایان به نحوه انجام نذورات در ایام ماه محرم اشاره کرد و گفت: کسانی که صیغه نذر را قرائت کرده‌اند نذر آنها قابل تغییر نیست که البته برای انجام این کار نیز کمیته امداد ۷۲ آشپزخانه در سطح شهر با رعایت پروتکل های بهداشتی راه اندازی کرده تا مردم بتوانند نذر خود را از این طریق ادا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha