جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مروجی

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در پیامی فرا رسیدن یکم شهریورماه، روز پاسداشت مقام پزشک را به جامعه پزشکی تبریک و تهنیت گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، سید علیرضا مروجی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در پیامی فرا رسیدن یکم شهریورماه زادروز حکیم ابوعلی سینا و پاسداشت مقام پزشک را به جامعه پزشکی تبریک و تهنیت گفت.

متن پیام به این شرح است:

وَمَنْ أَحْیَاهَا فَکَأَنَّمَا أَحْیَاالنَّاسَ جَمِیعًا

هر کس نفسی را زنده کند گویی همه انسان ها را زنده کرده است ( سوره مائده، آیه ۳۲) .

یکم شهریورماه، زادروز دانشمند بزرگ و طبیب برجسته و نامدار ایرانی، شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا فرصتی مغتنم و مناسب برای یادآوری و درک اهمیت و جایگاه جامعه پرتلاش و توانمند پزشکان کشور است تا تلاش‌های ارزنده آن ها که به واسطه مهارت، دانش، ایثار و اخلاص همواره نویدبخش حیات و سلامت مردم است، مورد تقدیر و تکریم قرار گیرد.

این روز یادآور قداست و ارزش های کم نظیر حرفه مقدس پزشکی است که به معنای واقعی کلمه می توان آن را روز انسان هایی نام نهاد که با تکیه بر علم و ایمان و با عشق خدمت به همنوعان نام خود را در تاریخ این حرفه جاودانه می نمایند.

پزشکان همواره در تمام صحنه های انقلاب اسلامی در راستای ارتقاء سلامت جامعه همواره تلاش مضاعف نمودند و در شرایط اپیدمی بیماری منحوس کووید ۱۹ نیز از همان روزهای ابتدایی شیوع این ویروس در کشورمان شاهد حضور پررنگ و فداکارانه پزشکان عزیز در کنار تمامی مدافعان سلامت بودیم که با تلاش صادقانه و مخلصانه در خط مقدم مبارزه با این ویروس به کمک بیماران شتافتند و همانند هشت سال دفاع مقدس از جان مایه گذاشته و با خدمت و ایثار، بار دیگر در صحنه تاریخ این سرزمین درخشیدند.

اینجانب بر خود لازم می دانم ضمن گرامیداشت این روز، از زحمات و تلاش های یکایک پزشکان جامعه پزشکی در راستای بهبود سلامت بیماران به ویژه تلاش های شبانه روزی این عزیزان در کنترل اپیدمی ویروس کووید ۱۹، صمیمانه از تک تک پزشکان تشکر و قدردانی نموده و برای این عزیزان از خداوند متعال توفیقات روز افزون توام با سلامتی و سعادتمندی در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) مسئلت می نمایم.

سید علیرضا مروجی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha