دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی اکبر نوایی

حوزه/ مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان از شناسایی ۵۴۰ مستعد برتر آموزشی و پژوهشی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی در مراسم اختتامیه هشتمین مرحله‌ی شناسایی های استعدادبرتر آموزشی طلاب برادر حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد برگزار شد، گفت: نخبگان علمی و فکری، خروجی حوزه های علمیه هستند که از برکت حضور آنان، دفتر دانش دین پر برگ شده است و به تولید علم پرداخته اند و علوم شریعت را بحث و کشف کرده و به افتخارات حوزه های علمیه افزوده اند.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، با اشاره اینکه برای آنکه استعدادهای برتر را در روند نخبه پروری قرار دهیم لزوما باید آنها را شناسایی کنیم، اظهار کرد: از مجموع ممتازین در سه سطح متوالی در حیطه ‎ آموزشی، ۳ هزار پرونده آموزشی و از پژوهشگران برتر نیز ۷۲۰ پرونده پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت و از این تعداد تاکنون، یک هزا و ۶۰۰ پرونده‌ی آموزشی و ۱۶۲ پرونده‌ی پژوهشی صلاحیت یافته و در جریان شناسایی ها وارد شدند.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی با بیان اینکه تاکنون ۵۴۰ مستعد برتر آموزشی و پژوهشی در این حوزه شناسایی شدند، ادامه داد: ۱۷۷ طلبه نیز با انجام تست های شخصیتی، در هشتمین مرحله‌ی شناسایی مستعد برتر آموزشی در گرایش های مختلف فقه، اصول، کلام، مباحث اعتقادی، سیاسی، اخلاقی و ... شرکت کردند که از این تعداد حدود ۱۲۰ طلبه، صلاحیت لازم را دریافت خواهند کرد و به عنوان استعدادبرتر معرفی خواهند شد که با احتساب آنها، رقم شناسایی ها به ۶۶۰ خواهد رسید.

مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان، با تاکید بر ادامه‌ی روند شناسایی ها متناسب با نیازهای حوزه، جامعه و بین الملل افزود: روحانیت در تمام جهان باید بتواند به معنای حقیقی کلمه، پاسخگو باشد از این رو شناسایی ها باید بدون توقف در عرصه های مختلف آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، اخلاق و فرهنگ، علوم قرآنی، اندیشه سیاسی، بالندگی فکر سیاسی و ... ادامه یابد.

وی با بیان اینکه در بخش ساماندهی مستعدان برتر، برنامه و طرح های آماده داریم، گفت: دوره‌ روش شناسی نظریه پردازی با ۱۷ سرفصل در حال برگزاری است که در نهایت به ۴ یا ۵ جلد کتاب تبدیل خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین نوایی اضافه کرد: تدوین دوره‌ روش شناسی کشف و حل مسئله با ۳۵ سرفصل و تحلیل آیات و روایات و روش شناسایی مستعدان برتر تبلیغی که با هماهنگی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان اجرایی می شود، از دیگر مباحث آماده در این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۶ مقاله و ۶ طرح و ایده فقهی اصولی، خروجی پنج حلقه‌ی فکری این حوزه می باشد، با بیان اینکه ایجاد و راه اندازی مرکز علمی نخبه پروری در این حوزه نیاز است، گفت: حرکت معمول حوزه باید به سمت شناسایی استعدادهای برتر برای نخبه پروری باشد تا در آن صدها نظریه پرداز و پژوهشگر پرورش یابد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha