جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری حجت الاسلام والمسلمین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اصحاب رسانه

حوزه/ سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با طرح این سؤال که مگر حوزه علمیه جزو مراکز آموزش عالی و فرهنگی محسوب نمی‌شود؟ گفت: حوزه‌های علمیه با وجود آنکه دارای سهم مهمی در عرصه آموزشی و فرهنگی کشور هستند، اما بودجه آنها نسبت به مراکز آموزش عالی بسیار ناچیز است و این یعنی ظلم به حوزه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، با تاکید بر ضرورت ورود و اطلاع رسانی به موقع اصحاب رسانه در موضوعات مختلف، اظهار داشت: همان طور که رهبر معظم انقلاب نسبت به اطلاع‌رسانی خدمات مسئولان توصیه داشت‌اند، ما نیز بر آن شدیم تا با ایجاد ارتباط با خبرنگاران فعالیت‌های صورت گرفته در این مدت را به اطلاع مردم برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم هفت موضوع اصلی جزء مطالبات مقام معظم رهبری است، گفت: در مجلس فراکسیون‌هایی با این عناوین تشکیل و در حال پیگیری تحقق مطالبات حضرت آقا در این بیانیه هستند.

عملکرد هر مدیری باید در خدمت رسانی مردم نمایان شود

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی با بیان اینکه در برخورد با مسئولان ملاک شایسته سالاری است، ابراز کرد: زمانی که مسئولی برای مردم کار می‌کند، ما موظف هستیم که از او حمایت کنیم، اما اگر غیر از این باشد با او حتما برخورد خواهیم کرد، چرا که مهم شایسته سالاری و خدمت به مردم است نه خط و خطوط سیاسی مسئولان.

وی به نحوه رای نمایندگان مجلس در این دوره اشاره کرد و گفت: نگاه نمایندگان یازدهم در رای گیری‌ها تنها بحث شایسته سالاری است و پشتوانه تمام رای گیری‌ها، ساعت‌ها بررسی کارشناسانه است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دیدار خود با مدیران، مشکلات شهر و استان را مورد بررسی قرار داده‌ایم، مطرح کرد: اگر بودجه‌ای وارد استان می‌شود باید با نگاه عاقلانه و عالمانه هزینه شود.

وی با گلایه از عدم توزیع عادلانه بودجه، خاطر نشان کرد: در مباحث نظامی، علمی و مباحث دیگر در طول چهل سال گذشته پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم، اما اینکه هنوز ۱۸ روستای همدان حتی آب آشامیدنی هم ندارند و از ۱۰۰۰ نقطه محروم کشور سه نقطه در همدان است، معلوم می‌شود که توزیع عادلانه ثروت صورت نگرفته است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از پیامدهای دیگری که این کار داشته، مهاجرت جامعه تولید کننده روستایی به شهر و تبدیل شدن آنها به یک حاشیه نشین مصرف کننده است.

اشتغال جوانان بالاترین دغدغه است

وی بالاترین دغدغه خود را اشتغال جوانان و شروع به کار پروژه‌های نیمه تعطیل و تعطیل عنوان کرد و گفت: کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که دارای ۷۰۰ کارگر بودند، امروز به دلیل واگذاری‌های نامتعارف و غلط، تبدیل به واحدی با ۷۰ کارگر شده‌اند و این موضوع مسئله‌ای است که مسئولان باید پاسخگو آن باشند.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی با بیان اینکه در اکثر پروژه‌ها نگاه موجود، نگاه اشرافی است نه عادلانه، اظهار داشت: اجرای بسیاری از پروژه‌های خدمت‌رسانی به سمت مناطق برخوردار شهر رفته که این کار با توزیع عادلانه ثروت همخوانی ندارد.

وی به ایجاد پروژه اسکای مال در همدان نیز واکنش نشان داد و گفت: احداث این پروژه در مرکز شهر همدان هیچگونه توجیه عقلانی ندارد و لذا نهادهای نظارتی باید وضعیت این ماجرا را مشخص کنند، چرا که در این گونه پروژه‌ها باید به دنبال آن باشیم که دردی از مردم دوا کنیم.

تلاش برای حذف کنکور در سال آینده

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص حذف کنکور سراسری، عنوان کرد: برنامه ناقصی از اقدامات دوره‌های قبلی مجلس برای حذف کنکور وجود دارد که امیدواریم با تکمیل این کار برای سال‌های آینده شاهد این اتفاق، که درخواست بسیاری از خانواده‌ها و دانش آموزان است باشیم.

وی، مشکلات مسکن را ناشی از لجاجت‌های سیاسی مسئولان ذیربط دانست و گفت: اگر دولت طرح مسکن مهر را ادامه می‌داد، امروز شاهد این مشکلات نبودیم و لذا طرح سئوال از رئیس جمهور و وزرا به این معنا است که همه مسئولان باید پاسخ‌گوی اقدامات خود باشند.

 ظلم بزرگ بودجه ای به حوزه علمیه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری حوزه، در خصوص حمایت مجلس از حوزه های علمیه، با ابراز تاسف از اینکه با وجود گذشت چهل و یک سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز حوزه‌های علمیه هیچ جایگاه رسمی در بودجه‌های سالانه کشور ندارند، گفت: مگر حوزه علمیه جزو مراکز آموزش عالی و فرهنگی محسوب نمی‌شود؟. حوزه‌های علمیه با وجود آنکه دارای سهم مهمی در عرصه فرهنگی و آموزشی کشور هستند، اما بودجه آن نسبت به مراکز آموزش عالی بسیار ناچیز است و این یعنی ظلم به حوزه.

وی  در ادامه درباره حمایت از روحانیون مستقر، مطرح کرد: مهم‌ترین مباحثی که در اولین نشست با معاون برنامه‌ریزی دولت در خصوص حوزه‌های علمیه داشتیم مباحث مربوط به مشکلات روحانیون مستقر و پروژه‌های نیمه کار حوزه‌های علمیه بود.

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی به دیدار خود با معاون اول رئیس جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: در این دیدار مشکلات معیشتی روحانیون مستقر مطرح و از معاون اول رئیس جمهور، رفع این مشکلات را مطالبه کرده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه در بحث پروژه‌های عمرانی نیمه کاره حوزه‌های علمیه استان تلاش بر این است تا سریع‌تر شاهد حل مشکلات باشیم، گفت: دولت قبول کرده است تا دو پروژه نیمه تمام استان را تکمیل کند، اما مبلغی که برای این کار اختصاص داده آنقدر اندک است که حتی یک پروژه هم با آن نمی‌توان به پایان رساند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در مجلس به دنبال آن هستیم تا ضمن تعریف جایگاه قانونی حوزه، مواد قانونی موجود را اصلاح کنیم، مطرح کرد: در بحث اخذ مالیات مستقیم، نام اشخاص حقیقی و حقوقی که کمک‌هایی به مراکز درمانی، فرهنگی، آموزشی می‌کنند وجود دارد اما دریغ از آنکه نامی از حوزه‌های علمیه در این جا آورده شده باشد.

وی  ابراز کرد: در بحث موقوفات هم سازمان اوقاف باید با مشخص کردن میزان سهم حوزه‌های علمیه در این موقوفات اقدام به شفاف سازی کند و آن را در اختیار حوزه قرار دهد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران، بر لزوم آموزش همگانی برای دانش آموزان در سال تحصیلی جدید تاکید کرد و اظهار داشت: مقرر شده تا خانواده‌هایی که دسترسی به تلویزیون و گوشی هوشمند ندارند، به صورت هفتگی بسته‌های آموزشی از طریق آموزش و پرورش در اختیار آنها قرار گیرد.

وی ادامه داد: دغدغه دیگری که در بحث آموزش برای خانواده‌ها وجود دارد، میزان هزینه‌های اینترنت است که در این رابطه هم صحبت‌هایی شده تا هزینه‌های آموزشی خانواده‌ها از طرف اپراتورها تامین شود.

 درخت گلابی برجام خشکید

حجت الاسلام و المسلمین فلاحی در پاسخ به آخرین سؤال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه در خصوص مکانیسم ماشه و مطرح شدن بحث بازگشت برجام، تاکید کرد: از برجام آبی گرم نشده و نخواهد شد، چرا که امروز برجام نه جسمی دارد و نه روحی.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرف مقابل با بازگرداندن برجام، به دنبال اجرای برجام های دیگر است، مطرح کرد: طبق تعبیر رئیس بانک مرکزی وقت، با برجام هیچ اتفاقی برای ما رخ نداد و حتی باید گفت ضرر هم رسانده است.

وی با بیان اینکه ندادن بنزین به هواپیمای ظریف دستاورد برجام بود، خاطر نشان کرد: امروز باید این سؤال را از طرفداران مذاکره پرسید که آیا گذرنامه ایرانی و پول ملی امروز ارزش پیدا کرده است؟

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در گفتگوهای برجامی اطلاعات مسیرهای دور زدن تحریم در اختیار طرف مقابل قرار گرفت، عنوان کرد: بسیاری از شرکت‌هایی که قبلا با ما کار می‌کردند، امروز به دلیل لو رفتن اطلاعات آنها دیگر راضی به همکاری نیستند.

وی با تاکید بر اینکه پس از برجام محدودتر شده‌ایم، گفت: اگر قدرت خرید مردم را امروز بررسی کنیم متوجه خواهیم شد که گلابی برجام خشکیده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha