شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست خبری استاندار قم بمناسبت هفته دولت

حوزه / استاندار قم با اشاره به پروژه‌های عمرانی در شهر گفت: خط نخست مترو قم در دولت دوازدهم به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه بهرام سرمست در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: استان قم به لحاظ سیاسی و فرهنگی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و به همین علت باید نگاه‌ها به این استان ویژه و ملی باشد.

وی به مناسبت‌های مختلف در طی سال اشاره کرد و بیان داشت: در تمامی مراسم‌های مختلف شهر قم میزبان زائران زیادی بوده است که این مهم نیاز به توجه به این شهر را دوچندان کرده است.

سرمست افزود: یکی از اصلی‌ترین مشکلات قم در تک شهرستان بودن آن است و علاوه بر این ۹۵ درصد جمعیت شهر در مرکز استان جمع شده‌اند.

 وی به شیوع بیماری کرونا در سراسر جهان و کشور ما اشاره کرد و ابراز داشت: استان قم اولین شهری بود که وجود ویروس کرونا در کشور را کشف کرد اما بااین‌حال این بیماری به‌خوبی در شهر قم کنترل شد.

سرمست افزود: در همه بحران‌ها درنهایت تهدیداتی که پیش می‌آورند یک سری فرصت‌هایی نیز در آن‌ها نهفته است.

وی ابراز داشت: در اولین روزهای شیوع این بیماری از دولت خواستار توسعه زیرساخت‌های درمانی استان شدم که در همین راستا بیمارستان‌های مادر و امیرالمؤمنین تجهیز و کامل شد.

استاندار قم به پوشش خبری از سوی رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها نیز در این ایام شیوع کرونا به‌خوبی وارد عمل شدند و اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادند که قدردان آن‌ها هم هستیم.

وی پروژه‌های هفته دولت را موردتوجه قرارداد و گفت: درمجموع پروژه‌ها ۲۱۱ پروژه که با ۱۴۷۴ اشتغال هزار و ۴۷۴ نفر به در این هفته به بهره‌برداری خواهید رسید البته این به‌جز بیمارستان امیرالمؤمنین است که خود رئیس‌جمهور آن را افتتاح خواهند کرد.

استاندار قم افزود: این پروژه‌ها درزمینهٔ صنعتی، بهداشت و درمان، گردشگری و .... خواهد بود و علاوه بر این ۱۴ پروژه نیز این کلنگ زنی خواهد شد که تأکیدداریم که این برنامه‌ها حضور افراد کمی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته پروژه چهار خطه کردن سلفچگان به ساوه به بهره‌برداری خواهد رسید که برای این پروژه ۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

سرمست گاز کشی به روستاها را مهم عنوان کرد و بیان داشت: بااعتباری بالغ‌بر ۳۸ میلیارد تومان روستاهای قاهان نیز وارد شبکه گازرسانی می‌شود و استان قم به اولین استان سبز کشور تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر داریم که خط اول مترو در دولت دوازدهم به بهره‌برداری برسد.

سرمست در پاسخ به سؤالی در خصوص فرودگاه قم نیز گفت: موضوع فرودگاه را به‌صورت کامل پیگیری می‌کنیم تا حقوق سهامداران در این پروژه حفظ شود اما درزمینهٔ منوریل بنده قولی نمی‌دهم اما پیگیری‌ها ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حميد IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
    0 0
    سلام ازاينكه قول نمي دهي خيلي خوبه چون اونهايي كه قول دادن هنوز يادشون نيست