پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم عزاداری امام حسین(ع) همدان

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان از برگزاری مراسم عزاداری در ایام محرم و صفر طبق سال های گذشته با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی خبر داد.

شهرزاد خرازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان گفت: عزاداری و عشق و علاقه به سیدالشهدا(ع) ذاتی بوده و  با روح و روان مردم عجین است و مسئله‌ای نیست که به سادگی بتوان از کنار آن گذشت و از طرفی حفظ سلامتی از مهمترین واجبات شرعی و الهی است و هر انسانی باید سلامتی خود را حفظ کرده و این نعمت الهی را در معرض آسیب قرار ندهد.

وی در ادامه افزود: براین اساس مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان، با تایید مراجع بهداشتی و ستاد مبارزه با کرونا استانداری، مجالس عزاداری سیدالشهداء(ع) را با رعایت موازین بهداشتی( ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده و فاصله گذاری  اجتماعی )، در فضای آزاد و تعداد محدودی از عزاداران برگزار می نماید.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان با اشاره به اینکه کرونا فرصتی برای افزایش رابطه مومنین با خداوند، اهل بیت و امام حسین(ع) است تصریح کرد: این فرصتی است که رابطه خود را با امام حسین(ع) تقویت کرده و قلوب را به حضرت نزدیک کنیم، تا آرامش روحی و روانی در جامعه سایه گستر گردد.

وی در پایان گفت: توصیه به برگزاری مجالس عزاداری کوچک و خانوادگی در هر خانه یا در محل کار و مراسم های تعزیه و پرده خوانی مجازی، منبرهای مجازی، مسابقات و ارائه  متون معرفتی از دیگر فعالیت های خواهران مبلغه در این ایام خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha