پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بازدید هیئتی از حوزه علمیه ایران از مؤسسه پژوهش های اعتقادی" الدلیل" در کربلا

حوزه/ مسئول دفتر امور ادیان و مذاهب حوزه های علمیه از موسسه مطالعات و پژوهش های اعتقادی "الدلیل" وابسته به آستان مقدس حسینی بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام محمد صادق امین دین مسئول دفتر امور ادیان و مذاهب حوزه های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین صالح الوائلی رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های اعتقادی "الدلیل" وابسته به آستان مقدس حسینی دیدار کرد.

حجت الاسلام محمد صادق امین دین در این دیدار گفت: بازدید از مؤسسه مطالعات و پژوهش های اعتقادی با هدف آشنایی با فعالیت های این موسسه و پروژه ها و برنامه های آن در زمیه دوره ها یا منشوراتی که منتشر می شود، می باشد.

رئیس موسسه مطالعات و پژوهش های اعتقادی "الدلیل" نیز در این دیدار گفت: این موسسه برای تحول و پیشرفت اوضاع فرهنگی جامعه به سوی سایر موسسات و مراکز علمی دست همکاری دراز کرده و از آنان استقبال می کند.

شیخ الوائلی رئیس موسسه الدلیل با بیان اینکه فعالیت های دفتر ادیان و مذاهب حوزه های علمیه، مورد ستایش و توجه است، افزود: ما در این شرایط بسیار نیازمند اینگونه فعالیت ها هستیم، به ویژه که شاهد تسلیم آشکار پیروان ادیان در برابر بی دینی و سکولاریسم هستیم.

رئیس موسسه الدلیل تصریح کرد: اوضاع فکری و فرهنگی جهان از یک بحران حقیقی رنج می برد که همان الحاد و بی دینی از یک طرف و بحران خرافات در ادیان و تعصب و افراطی گری از طرف دیگر است که موجب از همگسستگی و تضعیف دینی شده است.

وی اشاره کرد: تأسیس موسسه الدلیل بعد از بررسی طولانی مدت و تدقیق اوضاع فکری عراق به ویژه در دانشگاه ها و مدارس، انجام گرفت و شیوه و روش ما، روشی عقلی و بشری است و مختص دین مشخصی نیست و به دنبال ارتباط با غرب هستیم تا تجربه های فکری خود را به آن کشور ها انتقال دهیم؛ چرا که پروژه ما انسانی است.

حجت الاسلام والمسلمین الوائلی با اشاره به اینکه موسسه الدلیل به دنبال این است که با سایر موسساتی که این دغدغه ها را دارند، در ارتباط باشد، گفت: این موسسه حامل پیام انسانی است و می خواهد جوامع را از اوضاع عقب ماندگی به آگاهی برساند و ما آماده ارتباط و همکاری با این مراکز هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین فلاح سبتی نایب رئیس و مسئول بخش پژوهش های موسسه الدلیل هم در این دیدار گفت: ما هشت واحد علمی داریم که شش مورد آن پژوهشی و دو مورد آن مجلّه علمی هستند و یکی از این دو مجلّه به امور اعتقادی توجه دارد و مجلّه دیگر به ارتباط بین علوم طبیعی با ماورای طبعیت و آنچه متعلق به آن است، می پردازد.

شیخ سبتی ابراز امیدواری کرد که افق های همکاری بین موسسه الدلیل و دفتر ادیان و مذاهب حوزه های علمیه باز شود.

سعد الغری مسئول بخش آموزش این موسسه هم گفت: بخش آموزش علی رغم شیوع ویروس کرونا، دوره های خود را برگزار کرده و این دوره ها از طریق اینترنت ادامه دارد و شاهد استقبال شرکت کنندگان از کشور های مختلف جهان بودیم.

در این دیدار شیخ ایمن المصری، علی شیخ و مصطفی عزیزی از اعضای شورای علمی و حسین علی الهاشمی مسئول بخش روابط عمومی و رسانه حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha