یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدری

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر گفت: اگر امروز ضعفی را در جامعه می بینیم، به واسطه بی اعتمادی هایی است که مردم نسبت به برخی مسئولین پیدا کرده اند و قطعا اگر مردم، ایثارگری را از جانب مسئولان ببینند این اعتماد نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام رضا خدری پیش از ظهر امروز در چهل و دومین سالگرد شهادت حجت الاسلام شهید ابوتراب عاشوری و دومین یادواره شهدای ترور استان بوشهر اظهار داشت: اگر امروز ضعفی را در جامعه می بینیم، به واسطه بی اعتمادی هایی است که مردم نسبت به برخی مسئولین پیدا کرده اند و قطعا اگر مردم، ایثارگری را از جانب مسئولان ببینند این اعتماد نیز بیشتر خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: آنچه در اول انقلاب و بعد از آن نمونه‌هایی را شاهد بودیم به واسطه ایثار و فرهنگ شهادت بوده است؛ در شهادت‌ حاج‌قاسم‌سلیمانی دیدیم که مردم چه کردند؛ آنها ایثار و از خود گذشتگی را در او دیدند و می دانستند که کار او خالصانه و برای خدا بود و این چنین به میدان آمدند.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را باید بیش از این ترویج کنیم، گفت: شخصیت شهید عاشوری را باید بیش از این تکریم کرد؛ اگر امام فرمود هرچه داریم از محرم و صفر است، این یک شعار نبود، بلکه اعتقاد بود.

وی بیان داشت: سال گذشته در شهر چغادک موکب شهید عاشوری تاسیس شد که این موکب هم در شهر و هم در کربلا پذیرای زائران بود و برکات زیادی داشت؛ روز گذشته نیز در رزمایش مواسات و همدلی در کنار قبر  مطهر شهید عاشوری بسته های معیشتی توسط موکب شهید ابوتراب عاشوری فراهم شد که این کار یک ابتکار تازه‌ای بود.

حجت الاسلام خدری با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را باید در جامعه ترویج و نهادنیه کرد گفت: این فرهنگ را نباید فراموش کرد چراکه فراموشی آن موجب مشکلات بسیاری برای جامعه می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha