یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام حسن منتظری

حوزه/ مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور گفت: امام حسین(ع) بهترین الگوی رفتاری برای تمام انسان‌هاست و اگر قیام حضرت نبود دین اسلام از بین می رفت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از روابط عمومی مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور، حجت‌الاسلام حسن منتظری در جمع کارکنان این مرکز با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) اظهار کرد: انسان‌های موفق و سعادتمند و انسان‌هایی که درجات ایمان و تقوا را در دنیا بدست می‌آورند کسانی هستند که الگوی مناسبی را برای خود انتخاب کرده‌اند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور  افزود: امام حسین(ع) بهترین الگوی برای همه انسان‌ها و بشریت است چرا که این امام همام تمام هستی و زندگی‌اش را خالصانه در راه خدا داد.

منتظری تصریح کرد: امام حسین(ع) امتحان بزرگ و عظیمی را با سرفرازی پشت سر گذاشت که هیچ کدام از انبیا و اولیای الهی تا این اندازه امتحان نشده بودند.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با بیان اینکه وجود انسان‌ها مومن و بزرگ موجب می‌شود که خداوند نعمت‌های خود را همواره به سوی جامعه بشریت بفرستد، عنوان کرد: اگر به خاطر این انسان‌های والامقام نبود الان خداوند به جای نعمت باید عذاب خود را به سمت انسان‌ها نازل می‌کرد.

منتظری اظهار کرد: امام حسین(ع) هر آنچه داشت را به خاطر خداوند و در راه پروردگار فدا کرد و خدا نیز رحمت واسعه خود را برای این امام همام فرستاد.

وی با تاکید بر این که اگر قیام امام حسین(ع) نبود دین اسلام از بین می رفت، عنوان کرد: اگر می‌خواهیم رهروان واقعی امام حسین(ع) باشیم نباید با بی‌تفاوتی از ماه محرم عبور کنیم.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور از امام حسین(ع) به عنوان کشتی نجات برای بشریت نام برد و افزود: هرکس به اندازه توان باید در سوگ آنچه در ایام بر اولاد پیامبر گذشت، حزن و اندوه داشته باشد.

وی با بیان این که اقامه عزا برای امام حسین(ع) از زمان پیامبر وجود داشته است، تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) که امروز برخی روشنفکران جامعه به آن انتقاد می‌کنند، ریشه قرآنی دارد.

منتظری در ادامه به نقش و تاثیر برگزاری برنامه‌های عزاداری در ماه محرم از گذشته تا به امروز اشاره کرد و ادامه داد: اگر به واسطه تلاش‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) نبود، عاشورا در همان کربلا باقی می‌ماند و به فراموشی سپرده می‌شد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور به فلسفه قیام امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: نخستین و مهم‌ترین دلیل قیام امام حسین(ع) اقامه و حفظ دین بود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) ظهور بدعت‌ها و رواج تحریفات را یکی از مهم‌ترین عوامل آسیب‌زا در قلمرو امامت می‌دانست، عنوان کرد: امام(ع) معتقد بودند که حکومت اموی، موجب پدید آمدن بدعت‌هایی در دین شده و با تقویت آن‌ها جامعه مسلمین را به مخاطره انداخته است.

منتظری با بیان اینکه انگیزه سیاسی و فرهنگی از دیگر دلایل قیام امام حسین(ع) بود، تصریح کرد: انحرافات فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در جامعه اسلامی با رحلت پیامبر(ص) آغاز شد و روز به روز گسترش یافت. این روند انحرافی در اواخر عمر معاویه به اوج خود رسید و با حاکمیت یزیدبن معاویه مبارزه با مبانی و ارزش‌های اسلامی شکل علنی به خود گرفت.

وی اضافه کرد: امام حسین(ع) در صدد برآمدند تا چهره واقعی آیین محمّدی و اسلام ناب را به جهانیان معرفی کند و پیام معنوی قرآن را به تشنگان معارف برسانند و از فرهنگ دینی آسیب‌زدایی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha