جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
قاسمی نیا

حوزه/ عملکرد و برنامه های حوزه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در سال ۱۳۹۸ دارای کسب رتبه بسیار خوب در سطح کشور شد.

حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم امروز دوشنبه سوم شهریورماه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اعلام کرد: ارزیابی از فعالیتها و عملکرد و برنامه های معاونت سوادآموزی استانها در ۲۵ شاخص و ۳۲ محور از سوی سازمان نهضت سوادآموزی ویژه سال ۱۳۹۸ انجام گرفت و از سوی معاون  وزیر آموزش و پرورش به استاندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اعلام شد.

معاون سوادآموزی استان با گرامی داشت فرا رسیدن هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: ان شاء الله بتوانیم در صراط مستقیم مکتب حضرت امام خمینی (ره) و گام دوم انقلاب اسلامی ، پیروی و با تأسی از دستورات و فرامین رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای طی طریق کنیم.

عضو شورای معاونین آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: در شاخص های هفت گانه طرح آموزش مقدمات کار با رایانه به سوادآموزان دوره انتقال (ICDL)، طرح ویژه نماز کلید بهشت، طرح آموزشی خواندن با خانواده، تبلیغ و ترویج، اطلاع رسانی، مسئولیت پذیری، آموزش و توانمند سازی کارکنان، ۱۰۰ درصد امتیاز را کسب نموده است. و در تعداد  ۱۹ شاخص توانسته است امتیاز بالاتر از میانگین کشوری را از آن خود کند.

وی ضمن تشکر از اعضای فعال و مرتبط با سواد آموزی گفت: شاخص های هزینه کرد منابع، صیانت از اعتبارات سوادآموزی، شورای پشتیبانی سوادآموزی، برنامه عملیاتی، طرح شتاب بخشی، تحقق اهداف، مراکز یادگیری محلی، حلقه های کتاب و کتاب خوانی، طرح های ابلاغی، نشست های کتاب خوانی، جشنواره الگوهای برتر تدریس، سامانه سوادآموزی، خلاقیت و مدیریت، بهبود کیفیت، نظارت بر فعالیتها، کیفیت اجرای شیوه نامه ها، برگزاری مسابقات و مشتری مداری از مهمترین شاخص های ارزشیابی می باشد.

حجت الاسلام قاسمی نیا اظهار داشت: امیدواریم در سال جاری بتوانیم با محوریت سیاست های ابلاغی سازمان نهضت سوادآموزی و  با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا، به نحو احسن آموزش در زمان بحران را مدیریت و به سرانجام برسانیم و در توسعه کمی و کیفی فعالیتها با روحیه جهادی و بسیجی و با تکیه بر سوادآموزی جامعه محور در ارتقای شاخص باسوادی و رشد دانش و آگاهی های آحاد مردم و خانواده ها و ترویج و گسترش فرهنگ اسلامی  قدم ها و اقدام های موثر و مفیدی برداریم.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha