جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
انتخابات

حوزه/ معاون سیاسی وزیر کشور در مورد زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، گفت: وزارت کشور دو زمان ۲۱ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به شورای نگهبان پیشنهاد داد که با ۲۸ خرداد موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر و تسلیت شهادت امام حسین(ع)، با اشاره به این که ما در شرایط بین المللی خاصی قرار داریم، گفت: بعد از اینکه آمریکایی ها خروج غیر قانونی از برجام داشتند دست به اقداماتی زده‌اند و در آستانه انتخابات آمریکا قصد استفاده از بند های ۳۶ و ۳۷ برجام را داشتند که ناکام بودند و به سمت استفاده از مکانیسم ماشه رفته که آن هم ان شاالله محکوم به شکست خواهد بود، لذا در این شرایط باید وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنیم.

وی در مورد اقدامات معاونت سیاسی وزارت کشور گفت: مهمترین اقدام، ساماندهی فضای حزبی کشور بود. کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وظیفه تطبیق قانون ابلاغی سال ۹۵  احزاب را دارد. در این مدت خانه احزاب استحکام یافته است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: سه کمیسیون امنیت کشور در سه بخش کارگری، دانشجویی و اقوام است. در اعتراضات سال گذشته که تحصن و اعتراض در بخش نفت بود به آن ورود پیدا کرد و با همکاری وزارت نفت مشکل حل شد.

وی به مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس اشاره و تاکید کرد: در انتخابات ۲۱ شهریور مرحله دوم انتخابات مجلس یازدهم تبلیغات میدانی نداریم و قرار شد از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیمای استانها استفاده شود.

عرف اظهار کرد: در مراکز استان ها نامزدها دعوت شدند و پروتکل‌ها به آنها ابلاغ و اگر لازم باشد از آنها تعهد گرفته می شود. از ۸ شهریور هم زنگ میان‌دوره‌ای انتخابات مجلس خورده و افرادی که باید از کار خود استعفا دهند اقدامات لازم را انجام دهند. 

وی افزود: تقویم انتخابات ریاست جمهوری از اسفند ماه خواهد بود، اما در طرحی که مجلس دارد می‌خواهند برای انتخابات ریاست جمهوری هم سه ماه استعفا بگذارند که هنوز به قانون تبدیل نشده و هر وقت ابلاغ شد آن را اجرایی می کنیم.

عرف در پاسخ به سؤالی درباره اینکه چه تمهیداتی برای انتخابات ۱۴۰۰ در زمینه رعایت پروتکل‌ها بهداشتی شده که حضور کم رنگ انتخابات اسفند سال گذشته تکرار نشود، گفت: ما باید بنا را بر این بگذاریم که مثل خیلی از کشورها مانند کره و روسیه انتخابات را با شرایط کرونایی برگزار کنیم. در این کشورها یکی از اقدامات افزایش تعداد روزهای انتخاباتی به چند روز بود که ما هم می توانیم با تغییر قانون این اقدام را انجام دهیم.

معاون سیاسی وزیر کشور در مورد زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، گفت: وزارت کشور دو زمان ۲۱ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ را به شورای نگهبان پیشنهاد داد که با ۲۸ خرداد موافقت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha