پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 915735
۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
اینستا

حوزه/ صفحه مجازی متعلق به سایت حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله بهجت به مناسبت سالگرد تولد آن مرحوم، تصویری از پانزده سالگی و شعری را که پدرشان هنگام عزیمت وی به کربلا سروده، منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، صفحه مجازی متعلق به سایت حفظ و نشر آثار مرحوم آیت الله بهجت به مناسبت سالگرد تولد آن مرحوم با انتشار تصویری از پانزده سالگی ایشان و شعری که پدرشان هنگام عزیمت وی به کربلا سروده، نوشته است:

به مناسبت گرامی‌داشت سالروز تولد فقیه عارف، عبد صالح خدا، حضرت آیت‌اللّه حاج شیخ محمدتقی بهجت اعلی‌الله‌مقامه ( ۲ شهریور ماه ۱۲۹۵ شمسی)

جایگاه مجالس روضه و عزاداری در زندگی حضرت آیت‌الله بهجت:

شرکت در مجلس عزای امام حسین علیه‌السلام را تعظیم شعائر می‌دانست و معتقد بود که باید به شعائر عظمت بخشید و عمر خود را در اعتلای هرچه بیشتر آن‌ها صرف کرد. همیشه تأکید می‌کرد:

شرکت در مجالس سیدالشهدا علیه‌السلام محبت به ذوی‌القربای پیامبر صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله است؛ همان ذوی‌القربایی که قرآن به مودت آن‌ها سفارش کرده و مودت آنان را مزد رسالت قرار داده است. شرکت در این مراسم، اجر رسالت پیامبر صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله است. شما به این نیت برو و به خدا بگو: تو گفتی و من هم آمدم. من همان محبتی را که تو می‌خواهی انجام می‌دهم. به کسانی که تو دوستشان داری محبت می‌کنم.

رحمت واسعه، ص٢٢ (مجموعه فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت پیرامون حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام و اصحاب و یاران آن حضرت).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha