پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار هیئت اعزامی آیت الله اعرافی با حجت الاسلام والمسلمین محمودی بهبهانی

حوزه / هیئت حوزوی به نمایندگی از مدیر حوزه‌های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسن محمودی بهبهانی دیدار و از سال‌ها تلاش تبلیغی ایشان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، هیئتی از طرف آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه با حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسن محمودی بهبهانی از خطبای پیشکسوت حوزوی دیدار کرد.
در این دیدار که حجج الاسلام والمسلمین علی علیزاده مشاور مدیر و مسئول حوزه مدیریت حوزه‌های علمیه  و کارگر شورکی از مدیران ارشد جامعه المصطفی و جناب آقای سید احمد حسینی‌اطهر مشاور مدیر حوزه های علمیه در امور ارتباطات حضور داشتند، ضمن ابلاغ سلام آیت الله اعرافی، از سالها خدمات تبلیغی حجت الاسلام والمسلمین محمودی به ویژه خطابه‌های ایشان در محضر مراجع عظام تقلید تقدیر شد.


حجت الاسلام والمسلمین محمودی بهبهانی در این دیدار با تقدیر از اهتمام مدیر حوزه‌های علمیه بر ضرورت تقویت وعظ و خطابه‌ در فضای عمومی جامعه تاکید کرد و گفت: با وجود کسالت تمایل داشتم که امسال نیز منبر بروم اما دیدم برای اطرافیان تکلف ایجاد می‌کند و منصرف شدم اما لازم است که نام و یاد سیدالشهداء در هر شرائطی و به تناسب با اقتضائات، زنده بماند و شور حسینی فراگیر باشد.
در این دیدار صمیمی، خاطراتی از فعالیت‌های تبلیغی ایشان بیان شد.

خاطر نشان می‌شود حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسن محمودی بهبهانی متولد ۱۳۱۱ و اهل روستای زیدون از توابع شهرستان بهبهان استان خوزستان است که از دوران مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی در حوزه علمیه قم بوده و درس بسیاری از مراجع و بزرگان را درک کرده است.
این خطیب پیشکسوت حوزوی دارای سابقه مبارزاتی در دفاع از انقلاب اسلامی و امام خمینی را داراست و علاوه بر تبلیغ در شهرهای مختلف ایران، خطابه‌های ماندگار در مراکز مهم دینی همچون بیوت مراجع وقت داشته است.
وی پیش از این در مصاحبه‌ای گفته بود: هر وقتی منبر می‌روم توسلی به ذهنم می‌آید، ذهنم را ارجاع می‌دهم به امامی که مجلس متعلق به او است این را تجربه کرده‌ام که باید با عنایت آنها درست شود. واقعیتش این است که باید اخلاق و نوکری‌مان را ثابت کنیم.


ایشان همچنین گفته بود:‌ منبری موفق باید رضایت اهل‌بیت‌(ع) را در نظر بگیرد و مرضی اهل‌بیت‌(ع) باشد، اگر این جور بود، موفق می‌شود و تا آنها رضایت نداشته باشند توفیقی نسبت به منبر افاضه نمی‌شود. توصیه‌ای به اهل منبر دارم از حریم اهل‌بیت‌(ع) کنار نروید، از روایات استفاده کنید و از منبری‌ها می‌خواهم که صادق باشید، با مناعت طبع زندگی کنید، چون پشتوانه شما اهل‌بیت‌(ع) است، اگر شما مناعت طبع داشته باشید مطمئنا آنها جبران می‌کنند، بی‌مطالعه هرگز منبر نروید و در کاری که اطلاعاتتان ضعیف است هیچ وقت صحبت نکنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    1 0
    حفظه الله و سلمه .
  • جمالی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    3 0
    خدا به آقای اعرافی و افرادی که به نمایندگی از ایشون تشریف میبرن خیر بده. کار ارزشمندی است. اگر حوزه به مفاخر و سرمایه‌های خود توجه نکنه جالب نیست و لذا این ابتکار جناب اعرافی رو که اخیرا شروع کرده‌اند ارج می‌نهیم
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۳
    3 0
    منبرهای پر نکته ای داشتند
  • محمدی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
    2 0
    ابتکار خوبی است. لطفاً به همه آقایون بدون توجه به مرزبندی‌ها و جناح بندی ها سر بزنید. اینها یک عمر در راه اهداف حوزه کوشش خالصانه داشته‌اند و این تفقدها اثر بسیار خوبی بر ایشان و به‌خصوص خانواده ایشان دارد
  • جعفری IR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    2 0
    خدا به همه نوکرای با اخلاص اهلبیت، عمر با عزت عنایت بفرماید. بالاخص پیشکسوتان بزرگواری همچون آیت الله محمودی بهبهانی
  • ز محمودی US ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
    0 0
    خدا رحمتشون کنه ایشون یکی از منبری های معروف قم بودن این دیدار دقیقا یکسال قبل از فوت ایشون بود روحشان شاد یادشان گرامی