شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محمود علیمحمدی

حوزه/ معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه طبق برآورد انجام شده میزان خرید زنجانی‌ها در طرح تابستانه کتاب ۱۶۳ میلیون تومان بوده است، گفت: برای اجرای این طرح ۳۰ میلیون تومان یارانه هم پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از زنجان، محمود علیمحمدی در گفت‌وگویی ضمن مثبت ارزیابی کردن اجرای طرح‌های فصلی فروش کتاب، گفت: در طرح «تابستانه کتاب ۹۹» که با شعار «کتاب بخوانیم، ایمن بمانیم» از ۱۸ تا ۳۰ مردادماه اجرا شد، هفت کتابفروشی استان از شهرستان‌های زنجان، ابهر و خرم‌دره مشارکت کردند که شامل شهر کتاب، منهاج، کتابکده فرهنگ، کتاب‌فروشی فرهنگیان زنجان، پاتوق کتاب زنجان، کتاب شهر در خرم‌دره و کتاب و نوشت‌افزار بهمن در شهرستان ابهر بودند.

علیمحمدی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان به کتاب می‌توانستند با مراجعه به کتابفروشی‌های عضو طرح، از تخفیف ۲۰ درصدی کتاب برای کتاب‌های عمومی و کودک بهره‌مند شوند، اضافه کرد: طبق نظرسنجی که از کتابفروشی‌های مجری طرح انجام شده، استقبال مردم از اجرای طرح تابستانه کتاب مطلوب بوده است.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در این دوره از طرح تابستانه کتاب ۹۹ سقف مجاز خرید برای هر خریدار ۱۵۰ هزار تومان بود، گفت: علاوه بر این هر خریدار می‌توانست در چند نوبت و از چند کتاب‌فروشی، علاوه بر کتاب‌های عمومی و کودک و نوجوان، کتاب‌های دانشگاهی را با ۲۰ درصد تخفیف خریداری کند.

وی با اشاره به اینکه طبق برآورد انجام شده میزان خرید زنجانی‌ها در طرح تابستانه ۱۶۳ میلیون تومان بوده است، گفت: برای اجرای این طرح ۳۰ میلیون تومان یارانه هم پرداخت شده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه در این دوره فقط ۷ کتابفروشی از ۴۰ کتابفروشی زنجان در طرح تابستانه مشارکت کردند، افزود: تلاش اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزایش کتابفروشی‌های مشارکت کننده در این طرح است تا مردم شهرستان‌های مختلف دسترسی بیشتری به این تسهیلات داشته باشند.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هدف از اجرای چنین طرح‌های موقتی گسترش فرهنگ کتابخوانی و استفاده از ظرفیت کتابفروشی‌های محلی است، گفت: این طرح‌ها علاوه بر توسعه فرهنگ کتابخوانی حمایت جدی و عملی از کتابفروشی‌های محلی و منطقه‌ای است تا بتوانند سرپا ایستاده و به هموطنان ارائه خدمات کنند.

منبع: ایبنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha