پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه در همدان نیازمند وحدت در برگزاری مراسمات مذهبی هستیم، گفت: مراسم‌های برجسته و با شکوهی در بسیاری از شهرها برگزار می‌شود، اما در همدان شاهد چنین مراسمی که بتوان در سطح ملی ارائه کنیم، نیستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در جلسه ستاد بازسازی عتبات، با بیان اینکه وجود حرم اهل بیت و امامزادگان زمینه ساز ایجاد انس و الفت است، گفت: بسیاری از مردم با وجود همین گنبد و بارگاه می‌توانند با اهل بیت ارتباط بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه قیام امام حسین(ع) اسلام و دین را نگه داشته است، افزود: در کنار توجه به ساخت گنبد و بارگاه در عتبات، استان همدان باید نسبت به ساخت زائر سر در مشهد مقدس نیز اقدامی انجام دهد.

امام جمعه همدان افزود: بالغ بر ۱۰ سال است که این پروژه در مشهد بر روی زمین مانده و لذا نیازمند همراهی مردم از طریق تبلیغات و اطلاع رسانی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در همدان، نیازمند وحدت در برگزاری مراسمات مذهبی هستیم، عنوان کرد: مراسم‌های برجسته و با شکوهی در بسیاری از شهرها برگزار می‌شود، اما در همدان شاهد چنین مراسمی که بتوان در سطح ملی ارائه کنیم، نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: همدان از لحاظ فرهنگ دینی جز استان‌های برتر محسوب می‌شود، اما باید در عرصه فرهنگ سازی و ایجاد هماهنگی اقداماتی را نیز انجام دهیم.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: با تذکراتی که امسال در ایام محرم وجود دارد، نذورات را می‌توان در مسیر کمک‌های مومنانه و یا کمک به ستاد عتبات استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه امام حسین(ع) تمام هستی خود را در راه خداوند تقدیم کرد، گفت: دستگاه امام حسین(ع) دستگاهی متفاوتی است که هر فردی هم وارد آن شود، دست و دل باز خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha