جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: عمل به وظایف دینی و انقلابی، لازمه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است.

سیده معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به اهمیت و جایگاه والای فریضه امر به معروف و نهی از منکر از منظر آیات و روایات اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر قبل از هر چیز باید احساس مسئولیت و دغدغه جمعی را مورد توجه و تأکید قرار داد، ضمن آن که اقتضائات و شرایط روز جامعه می طلبد که ما خود به سراغ مردم عادی کوچه و بازار و به خصوص نسل جوان برویم و این که پیش از هر کس دیگری خودمان عامل به احکام و آموزه های اسلامی باشیم.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران، افزود: از سوی دیگر نباید گذاشت که مشکلات و موانع، ما را از ادامه مسیر دلسرد و نااُمید کند، بلکه همان طور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند باید با اُمید به آینده و بر اساس رویکرد انقلابی و دینی به پیش رفت و تحولات را رقم زد.

وی همچنین گفت: به عقیده بنده ما نه تنها از حجم مشکلات و نواقص نباید بترسیم بلکه از این تهدیدها به عنوان یک فرصت استفاده کرده و جهت گیری خوبی به فعالیت ها بدهیم که البته مشخص است که این امر توأم با سختی هایی است اما به هر حال باید سختی ها را به جان خرید و با قوت و با رویکرد اُمیدوارانه، کارها را دنبال کرد.

مدرس و پژوهشگر حوزه علمیه خواهران ادامه داد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که فراتر از امر به معروف و نهی از منکر زبانی باید در عمل نیز این گونه باشیم و به ویژه این که هر کسی در هر جایی که هست به درستی به وظایفش عمل کند که اگر این گونه شود، احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بهتر محقق خواهد شد.

وی گفت: واقعیت آن است که ما گاهی اوقات فکر می کنیم که می بایست مراتب بالای امر به معروف را مورد توجه قرار دهیم اما مهم این است که فراتر از زبان و شعار در مقام عمل خود ملتزم به امر به معروف و نهی از منکر باشیم.

طباطبایی همچنین با تأکید بر این که عمل به وظایف دینی و انقلابی، لازمه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است، ابراز داشت: یکی از بهترین کارها این است که نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه شرایط و مراتب امر به معروف را به درستی برای اعضای جامعه و نسل جوان تبیین کنند و از آن سو رسانه های جمعی نیز در بحث فرهنگ سازی به ترویج این ها بپردازند که این مساله خود از مهم ترین بایسته های بصیرت افزایی در سطح جامعه است.

وی افزود: ما باید با تمسک به شیوه های خلاقانه و به روز در این عرصه کار کنیم و در ضمن در کلان راهبردها از سیره اهل بیت (ع) و معارف قرآنی در این باره به خوبی استفاده کنیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha