پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله جزایری از خبرگزاری حوزه

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان گفت: خبرگزاری حوزه در مبارزه با تفکرات تکفیری ها که به دنبال نفوذ در مناطقی از خوزستان هستند، کمک های محتوایی خوبی را به ما رسانده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری امروز در نشستی با حجت الاسلام و المسلمین برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه،‌ با تسلیت ایام شهادت حضرت سید الشهدا(ع) و عزاداری ماه محرم،‌گفت: ما با توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها و در راستای مبارزه با وهابی های تندرو، بحمدالله توانستیم شبکه ماهواره ای عربی الاهواز را راه اندازی کنیم تا پاسخگوی خوبی در مقابل شبهات مطرح شده از سوی آنان باشد.

وی با اشاره به مسائل مربوط به دوران اوج شیوع کرونا در خوزستان اظهار داشت: کرونا در استان خوزستان به دلایل مختلفی اوج گرفت؛ در بازارهای حاشیه شهر در اهواز متأسفانه دستورالعمل های بهداشتی رعایت نمی شد و این موضوع و موضوعات دیگری از این قبیل را عوامل اوج گیری شیوع کرونا در خوزستان می توان دانست.

آیت الله جزایری افزود: شرایط اوج شیوع کرونا با تذکرات و هشدارهایی که مسئولین و ائمه جمعه دادند، خوشبختانه تا حد زیادی فروکش کرد.در طول این مدت طلاب نیز خدمات و کمک های زیادی به مردم، به پرسنل بیمارستان ها و همچنین به سم زدایی سطح شهرها رساندند؛ کمک رسانی به مناطق فقیرنشین و اقشار آسیب پذیر استان هم یکی دیگر از تحرکات جهادی طلاب بود.

شهر اهواز را به ۳۰ محله تقسیم کردیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ایام ماه رمضان امسال، خاطرنشان کرد: در ماه مبارک رمضان از مسئولین استان خواستیم شهر اهواز را به ۳۰ محله تقسیم و امکانات لازم را در اختیار طلاب قرار دهند تا تبلیغ سیار راه اندازی شود و طلاب به نشر مسائل و معارف مرتبط با آن ماه مبارک در سطح محلات اهواز بپردازند؛ استقبال خوبی هم از سوی مردم از گروه های تبلیغی شد و حتی مردم شریف اهواز آن ها را به خانه ها به صرف افطار دعوت می نمودند.

وی تصریح کرد: بعد از آغاز این طرح در اهواز، در شهرهای دیگر همچون دزفول و شوشتر نیز تبلیغ سیار راه اندازی و اجرا شد؛ اما متأسفانه رسانه ها به خوبی این برنامه را پوشش ندادند تا بتواند در سراسر کشور نشر پیدا کند و الگویی از تبلیغ برای سایر نقاط کشور باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، گفت: برای ماه محرم و صفر نیز برنامه هایی از سوی حوزه علمیه خوزستان تدارک دیده شده است؛ برای برگزاری مجالس عزای حسینی از نماینده ولی فقیه در استان خواسته شد، مصلاها را با توجه به اینکه سقف آن ها بلند است در اختیار عزاداران و هیئات مذهبی قرار دهند تا مردم بتوانند با رعایت فاصله اجتماعی در مراسم عزای سیدالشهدا علیه السلام حضور به عمل آورند و در عین حال سلامتی آنان نیز حفظ شود.

کتاب فقه استدلالی را در ۴ جلد تنظیم نموده ایم

وی با اشاره به یکی از برنامه های آموزشی حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: به دنبال این هستیم که دروس فقه را به صورت خلاصه، عمیق و استدلالی در حوزه به طلاب بیاموزیم و از تطویل و پرداختن به زوائد ابواب پرهیز کنیم تا دوره آموزش و تحصیل طلاب کوتاه تر شود؛ در همین راستا کتاب فقه استدلالی را در ۴ جلد تنظیم نموده ایم و در دست چاپ است.

آیت الله موسوی جزایری از فتنه های وهابیت تندرو و جریان های تکفیری در مناطقی از خوزستان و برخی اقدامات حوزه علمیه خوزستان در مقابله با آنان خبر داد و گفت: ما با توسل به حضرت معصومه سلام الله علیها و در راستای مبارزه با وهابی های تندرو بحمدالله توانستیم شبکه ماهواره ای الاهواز را راه اندازی کنیم تا پاسخگوی خوبی در مقابل شبهات مطرح شده از سوی آنان باشد.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه گفت: تقدیر و تشکر دارم از دست اندرکاران رسانه ی حوزه که مطالب مفید و به واقع دارای فایده ای را به گوش مخاطبین می رسانند؛ خبرگزاری حوزه تاکنون در مبارزه با تفکرات تکفیری ها، کمک های محتوایی خوبی را به ما رسانده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha