شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یک روز تازه

حوزه/یک کارشناس مذهبی گفت: مادامی که وقایع را تحریف می‌کنیم و به دروغ می‌گوییم عاشورا به ما درس مذاکره داد از دشمن ضربه می‌خوریم و راه را برای نفوذ باز می‌کنیم. اگر تحریم با حمایت نکردن از تولید داخل همراه نبود اثری بر کشور نمی‌گذاشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  به نقل از روابط عمومی شبکه پنج سیما، حجت‌الاسلام سیدحسین میرلوحی با اشاره به بحث تحریف و تحریم واقعه عاشورا و سخنان رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید قربان و تشابهات حال امروز ما با واقعه عاشورا گفت: یکی از وعده‌های قطعی خداوند این است که جامعه‌ای که در آن ولایت الهی برقرار و حاکم بشود از همه ضربه‌های بیرونی مصون خواهد بود و این وعده را خداوند متعال به صورت قطعی، یقینی و محکم و قاطع در ۱۸ ذی‌الحجه و در روز عید غدیر به امت اسلامی با صدای بلند اعلام کرد «از روزی که ولایت در جامعه تعیین شد و جامعه‌ای که غدیری و ولایی باشه؛ کفار از اینکه بتوانند به شما ضربه بزنند مایوس می‌شوند، از آنها نترسید و نهراسید» خب بالاخره این دستور خدا تبیین شد ولی یک سوال بزرگ تاریخی هست و اینکه آنچه موجب یک دنیا رنج و محنت بر جامعه اسلامی شد چه بود؟ این همه لطمات و ضربه‌هایی که به این امت وارد شد بالاخره از کجا بود؟ اینها حقایق و وقایع تاریخی هست که رخ داده است. به تدبیر دیگر الان که ایام روضه و عزاست در میان حرف‌هایمان یادی هم از عزای اهل‌بیت می‌کنیم.

وی افزود: همان روز دوشنبه‌ای که وقتی زینب کبری(س) بالای پیکر بی‌سر سیدالشهدا(ع) رسید آنجا خطاب کرد و گفت: «جانم فدای اون آقایی که روز دوشنبه خیمه‌هاش و لشگرش به غارت رفت. آنجا کجا بود؟ همان‌جایی بود که دقیقا جریان تحریف سربلند کرد، همان‌جایی بود که جریان وارونه جلوه دادن معارف اسلامی صدایش بلندتر از صدای اصیل اسلام بود، همان‌جایی که این ندا حاکم شد که «حسبنا کتاب الله» کتاب خدا برای ما بس است. همان‌جایی بود که شروع زاویه از حرکت اصیل رسول خدا(ص) بود و تحریف آموزه‌های وحیانی که پیغمبر اکرم(ص) آورده بود؛ چه مفهومی تحریف شد که بنیاد ضربه به امت اسلامی شد تا برسیم به امروز و عاشورا؟

حجت‌الاسلام میرلوحی گفت: تنها راه ضربه به امت اسلامی، جامعه اسلامی و حکومت اسلامی از باب تحریف اندیشه‌های ولایی و الهی باز شد و اسلام را طور دیگری جلوه دادند. حربه تحریم، حربه حصر و حربه تحت فشار قرار دادن امت اسلامی وقتی که دژ بلند و استوار ولایت هست هیچ ضربه‌ای نمی‌تواند وارد کند. ممکن هست که در کوتاه‌مدت در جامعه‌ای که اندیشه ناب ولایی و الهی حاکم است فشارهایی بیاورد و اذیت‌هایی بکند ولی قطعا این فشار هم موجب رشد و استواری جامعه خواهد شد.

وی گفت: تحریم دقیقا اثر رشدی می‌گذارد ولی اگر آن دژی که جامعه را قرار بود مصون نگه دارد ترکی به آن وارد بشود، یعنی تحریفی در آن بشود ضربه‌پذیری جامعه اسلامی بالا می‌رود. خب این باب تحریف از روزی که رسول خدا به شهادت رسیدند باز شد تا اینکه ماجرا به سیدالشهدا(ع) و واقعه دردناک عاشورا رسید. یک نکته‌ای را دوستانه، ناصحانه و مشفقانه خدمت تریبون‌داران عاشورایی بگویم که این عزیزان حتما توجه می‌کنند ولی برخی که خیرخواه این دستگاه نیستند حتما عنایت نمی‌کنند تا مسئله تحریف عاشورا مطرح می‌شود یکی از بزرگترین تحریف‌ها این هست که شما سریع بروید سراغ روضه‌های تحریف شده؛ روضه دروغ نباید خوانده شود. من از همین‌جا دست و پای مداحان و روضه‌خوانان را می‌بوسم و از این عزیزان تمنا می‌کنم هر آنچه در مقاتل معتبر ما آمده است دریایی از اشک و روضه هست البته هنر در بیان زبان حال را نمی‌خواهیم نفی کنیم که گاهی عین عبارات نیست ولی حال آن جلسه و روضه این اقتضای طبیعی را دارد. مثلا اینکه بر پیکر مطهر سیدالشهدا(ع) آیا سیصد زخم وارد شده یا هزار زخم خیلی تفاوتی به تحلیل ماجرای ما نمی‌کند. یا مثلا برای قاسم بن‌الحسن عروسی بوده است با نبوده است؛ من می‌گویم نبوده ولی اینکه مدام بزرگنمایی بکنیم روی این نکته فراموشی از تحریف بزرگ‌تر هست. اهداف عاشورا دارد تحریف می‌شود اهداف اصل حرکت سیدالشهدا(ع) دارد تحریف می‌شود حالا چهار تا روضه دروغ هم خوانده شود کار بدی است ولی گیر به آن ندیم که خودش تحریف بزرگتری هست.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: مقاتل متعددی داریم، مداحان حوصله بگذارند و مطالعه کنند؛ این سریع حل می‌شود، بی‌شک انقلابمان تاثیر گرفته از عاشوراست و هیچ چیزی مانند قیام سیدالشهدا(ع) این جوش و خروش را برای انقلاب اسلامی پدید نیاورده است. بسیاری وقتی امام حسین(ع) را نصیحت کردند که حالا یک ژست عاقلانه و ناصحانه‌ای هم به سیدالشهدا می‌گرفتند و طوری با حضرت صحبت می‌کردند که انگار سیدالشهدا(ع) دنبال جنگ‌افروزی و تنش‌زایی هست؛ آن چیزی که در تحریفات عاشورا اتفاق می‌افتد در اهداف دشمنان. اینطور به سیدالشهدا(ع) می‌گفتند که ترک کن و رها کن و به بیابان‌ها و بین کوه‌ها برو و پناه بگیر. ماجرا برعکس بود قراردادی که بین امام حسن(ع) و معاویه بود این بود که بعد از اینکه معاویه از این دنیا رفت آن کسی که ولی می‌شود با نظر امام حسن(ع) باشد که قطعا امام حسین(ع) بوده، حکومت را در دست بگیرد و حق قطعی و مسلم بود. اگر این قرارداد هم نبود، وعده خداوند که این بود. پس امام حسین(ع) رفت که حق خود را مطالبه کند، حالا البته اهداف قیام عاشورا چیزهای متعددی هست و فقط بحث حکومت نیست که خودش یک بحث تخصصی هست که یک محفل و جلسه دیگری را می‌طلبد.

حجت‌الاسلام میرلوحی گفت: برخی از ماجرا سوءاستفاده کردند که انگار امام حسین(ع) دلش می‌خواهد تنش‌زایی کند (اصطلاحاتی که امروز در ادبیات سیاسی ما به کار می‌رود) نه؛ سیدالشهدا(ع) داشت حق خودش را می‌گرفت، بلاتشبیه من مثال می‌زنم که شما فرض کنید یک همسایه دارید که دائم شما و خانواده‌تان را اذیت می‌کند و بچه شما و همسر شما را می‌زند شما اگر بروید با او صحبت کنید و دفعه بعد اگر دوباره اذیت کرد و بروید دعوا کنید و بزنید او را؛ از شما می‌پرسند شما دنبال دعوا بودید؟ این چه حرف و تحریفی هست از حرکت سیدالشهدا(ع).
این کارشناس مذهبی افزود: امام حسین(ع) وارد شد که حق خودش را بگیرد، الان انقلاب اسلامی که همان انقلاب حسینی هست مهمترین چالشی که در ۶ و ۷ سال گذشته با آن دست و پنجه نرم می‌کند و ضربه تحریف دارد، این هست که می‌گویند شما دارید با دنیا تنش‌زایی می‌کنید و بیخود با دنیا درگیر می‌شوید. انگار آمریکا یک گوشه‌ای بود بعد ما رفتیم اذیتش کردیم یا مثلا اسرائیل اصلا سرش پایین بوده یا آل‌سعود ما داریم بیخود با اینها دعوا درست می‌کنیم.

وی با اشاره به این نکته که واقعیت این است که ما سر جنگ با هیچ‌کس نداریم، همانطور که در مورد سیدالشهدا(ع) اینطوری بود، افزود: ما حرف‌مان این هست ولی بعد تحریف کردند که به آنها اشاره خواهم کرد. ما می‌گوییم هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند صدها هزار جانباز بر دست ما گذاشتند که الان بعضی‌هایشان سی و چهل سال هست که روی تخت هستند و فقط می‌توانند به سقف و آسمان نگاه کنند چقدر اسیر داشتیم؛ هواپیمای مسافربری ما را زدند؛ هفده هزار شهید ترور داریم؛ داعش را آنها متولد کردند همانطور که در صحبت‌های خودشان هست و آن وقت می‌گویند ایران تنش‌زایی نکند. این چه حرفی است این حرف خریدار پیدا کرد و این تحریف اثرگذار شد. اینجاست که سیاست تحریم اثر دارد.

حجت‌الاسلام میرلوحی در پاسخ به این سوال که ما در جواب دشمنی که هر کار با ما کرده با لبخند بوده، یعنی کارش را انجام داده و بعد لبخند زده که انگار گول آن لبخند را خوردیم و با وجود ضربه‌هایی نظیر تحریم دارو که کار را برای بیماران سخت کرد این مشکلات دیده نمی‌شود و روی خوش اینها بیشتر دیده می‌شود تا آن روی منفی و خصمانه‌ای که دارند، گفت: نکته این هست وقتی در داخل ضریب بزنند به جریان تحریف و آن لبخند را بزک بکنند آنجا گارد ما در مقابل دشمن باز می‌شود. ما همیشه در مقابل دشمن باید سفت باشیم. اگر گاردمان باز باشد و با دشمن قدم زدن و یا لبخند زدن اتفاق بیفتد در مقابل شمر و عمر سعد زمانه انگار به لبخند آنها جواب مثبت دادیم و ابوالفضلی جواب ندادیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی می‌گویند عاشورا درس مذاکره بود و درس صحبت. این حرف‌ها حرف‌هایی است که امروز داریم ضربه آن را می‌خوریم این طبیعت جریان تحریف هست وگرنه تحریم خودش اثر نمی‌گذارد تا از تولید داخل حمایت نشود و تا صنعت مهم و کلیدی هسته‌ای را بی‌ارزش نکنیم. همین پزشکی و داروسازی که گفتید خیلی از داروهای ما برای رفع تحریم بود و امید ما رفت به آن سمت و آن جریان تحریف اثر گذاشت و الان با مشکل مواجه می‌شویم و وعده گندم ری به ما ضربه می‌زند. این واقعه کل یوم عاشورا و کل ارض کربلاست وقتی خواص احساس می‌کنند با یک برخورد سازشکارانه می‌توانند مصالح امت اسلام را برقرار کنند دقیقا مفاسد را در جامعه تقویت می‌کنند و ضربه‌ی عمده آن به مردم وارد می‌شود. این واقعا درس عاشوراست وقتی لبخند می‌زنید به دشمن تا عمق مجلس شورای اسلامی شما داعش در پایتخت و در تهران وارد می‌شود. چون این مسیر را شما  با تحریف انجام دادید و در را باز کردید لذا مردم خیلی آگاه هستند ولی در این عاشورایی که ما تاکید داریم مجالس با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی برقرار باشد و صاحبان سخن این موارد را تبیین کنند و ما دنبال جنگ نیستیم. آنها ما را تروریسم خواندند آنها نقشه تکه‌تکه کردن ایران را قبلا کشیده‌اند ولی ما با برداشت حسینی اجازه نخواهیم داد که این واقعه محقق شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha