چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله حسینی بوشهری از نمایشگاه دست‌آوردهای معاونت آموزش حوزه

حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که محدودیت‌های ایجادشده در عزاداری‌ها از باب مصلحت است، گفت: این موضوع مورد رضایت اهل‌بیت (ع) است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری عزاداری‌های سالار شهیدان در روزهای اخیر اظهار داشت: بزرگداشت محرم و عاشورا جزو باورها و اعتقادات شیعه است و در طول تاریخ همواره این ارادت شیعه به اهل‌بیت عصمت و طهارت وجود داشته است.

وی ادامه داد: این عرض ارادت و عزاداری‌ها همواره مورد تأکید مراجع، بزرگان و متدینین قرار داشته و در زمان‌هایی که دستگاه‌های ستمگر و طاغوت اجازه برگزاری این مراسم‌ها را نیز نمی‌دانند بازهم در پستوهای خانه‌ها این مراسم‌ها برگزار می‌شده و نسل به نسل انتقال‌یافته است. و حتی در شرایطی که دستگاه‌های جبار و طاغوت مانع عزاداری می‌شدند مردم بازهم در پستوهای خانه خود سعی می‌کردند این مراسم عزاداری را به پا کنند.

آیت‌الله حسینی بوشهری برگزاری مراسم‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را موردتوجه قرارداد و گفت: قبل از شروع عزاداری‌ها نیز همه مراجع و بزرگان نسبت به اصل برگزاری مراسم تأکید داشتند و هیچ‌کسی از مراجع و علما و بزرگان نگفته‌اند مراسم عزاداری برگزار نشود.

 دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بابیان این‌که محدودیت‌های ایجادشده در عزاداری‌ها از باب مصلحت است، گفت: این موضوع مورد رضایت اهل‌بیت (ع) است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha