پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مسئول اسلامی در مالزی خواستار فعالیت‌های اجتماعی در مساجد شد

حوزه/ در مراسمی که برای تحویل کمک‌های مالی در شهر کوچینگ، پایتخت ایالت ساراواک در مالزی برگزار شد، مقام امور اسلامی در مالزی خواستار استفاده از مساجدبه منظور فعالیت‌های اجتماعی شد و گفت که مساجد فقط برای اقامه نماز نیستند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از theborneopost، دکتر عبدالرحمن جنیدی دستیار وزیر امور اسلامی در مالزی خواستار استفاده از مساجد و مراکز اسلامی به منظور مراکز فعالیت و برنامه‌های مختلف اجتماعی برای جوانان و به نفع جامعه اسلامی شد و خاطرنشان کرد که مساجد نباید فقط به عنوان مکانی برای اقامه نماز باشند.

وی از جامعه مسلمانان خواست تا با مسئولان امور اسلامی در مناطق مربوطه همکاری کنند تا برنامه‌ های مناسب را مشخص و به اجرا بگذارند.

جنیدی در مراسم تحویل کمک‌های مالی که در شهر کوچینگ در شورای اسلامی ایالت ساراواک برگزار شده بود، گفت: فعالیت‌ها و برنامه‌ها باید به گونه‌ای باشند که جامعه مسلمانان در تمام سطوح از آن‌ها بهره‌مند باشند و شامل زمینه‌های مختلفی از جمله اقتصادی، آموزشی، اجتماعی و رفاهی باشند.

کمک‌های مالی به مبلغ ۵.۱۱ میلیون رینگیت (واحد پول مالزی) به ۱.۵۱۶ مسجد و سوره های سراسر کشور اهدا شد.

میسنو طاها، رئیس شورای اسلامی ساراواک ، گفت که این کمک‌های مالی معمولاً در ماه رمضان ارائه می‌شد ، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم آن به تعویق افتاد.

وی گفت: همچنین هدایایی به منظور ساماندهی فعالیت‌های مختلف برای فعال‌سازی مساجد و مراکز اسلامی در مناطق مربوطه داده می‌شود زیرا امیدواریم مساجد و کمیته‌های مدیریت مراکز اسلامی از این کمک برای بهره مندسازی مسلمانان مناطق از فعالیت‌های مختلف استفاده کنند. و این کمک‌ها می‌تواند بار مالی مساجد و مراکز اسلامی را کاهش دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha