شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
تصاویر/ برگزاری جلسه شورای تبلیغ استان همدان با موضوع آغاز به کار کلینیک ناصرین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به ایام محرم، حضور در مراسم عزاداری را زمینه‌ای برای آشنایی با اهداف امام حسین(ع) دانست و گفت: حضور در مراسم عزاداری باید مردم را نسبت به هدف امام حسین(ع) که همان امر به معروف بود، حساس کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در جمع اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان همدان، اصلاح کانون‌های قدرت را یکی از موضوعات مهم در رابطه با امر به معرف برشمرد و اظهار داشت: برای موفقیت در امر به معروف، در گام اول باید مسئولان یک کشور اصلاح شوند.

وی افزود: اگر مسئولان اصلاح نشوند، با امر به معروف‌هایی هم که در بستر اجتماعی رخ می‌دهد توفیقی حاصل نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به قیام امام حسین(ع) و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، ابراز داشت: امام خمینی(ره) همچون جد بزرگوار خود بر رفتن شاه و اصلاح حکومت تاکید داشتند و انجام امر به معروف را در اصلاح ساختار سیاسی جامعه دیدند.

وی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند همراهی همه مردم و مسئولان است، گفت: باید با ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه، روحیه امر به معروف را در مردم زنده کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه همه مردم باید نسبت به احیای امر به معروف حساس باشند، خاطر نشان کرد: در رویکرد جدید ستاد امر به معروف باید از ظرفیت همه مردم استفاده کرد و لذا با یارگیری، از بی‌تفاوتی مردم نسبت به این فریضه واجب جلوگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: درست است که شورای امر به معروف در ادارات مختلف وجود دارد، اما آیا این شوراها به معنای واقعی کلمه به دنبال احیای امر به معروف بوده‌اند و اقدامی انجام داده‌اند یا خیر؟

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه اقدامات ستاد، خارج از قانون نیست، مطرح کرد: ستاد امر به معروف به دنبال اجرای قوانین مصوب هیئت دولت است و اجرای آن را مطالبه خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به ایام محرم، حضور در مراسم عزاداری را زمینه‌ای برای آشنایی با اهداف امام حسین(ع) دانست و گفت: حضور در مراسم عزاداری باید مردم را نسبت به هدف امام حسین(ع) که همان امر به معروف بود حساس کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha