پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مادران عاشورایی

حوزه/ دشمن شناسی و استکبار ستیزی از جمله شاخصه های مهم قیام عاشورا است و بانوان تا پای جان به آرامان های حسینی و زینبی وفادارند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد،حجت الاسلام پرویز صالحی، شامگاه پنج شنبه در همایش «طلایه داران فرهنگ عاشورایی» که با حضور بانوان عاشورایی و با رعایت پروتکل های بهداشتی در تپه شهدای گمنام شهرستان الشتر برگزار شد با اشاره به اینکه باید در راستای ترویج اهداف قیام سرخ عاشورا همت خود را بکار گیریم، گفت: بانوان در نهضت امام حسین (ع)نقش مهم، کلیدی و کاربردی داشتند و یکی از ارکان تاثیرگذار در واقعه عاشورا بودند، به گونه ای که با تربیت فرزندان خود و هدایت در مسیر قیام امام حسین (ع) اوج ولایت مداری و ایثار را به نمایش گذاشتند . 

وی با اشاره به اینکه پس از واقعه عاشورا نیز حضرت زینب کبری(س) با خطبه های خود شجاعانه و صبور اهداف قیام امام حسین (ع) را برای همگان تبیین  کردند، افزود: امروز رسالت بانوان عاشورایی حرکت در مسیر اهل بیت (ع) است که با تمسک به سیره اهل بیت (ع) و الگو قرار دادن راه شهدا و اهداف انقلاب اسلامی می توان در تربیت فرزندانی عاشورایی همت داشته باشیم . 

مدیر مدرسه علمیه بنت الرسول(س) الشتر نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز وظیفه ما به عنوان عاشقان مکتب ثارالله، تبلیغ، تبیین و ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه است، گفت: راه ما راه قیام سرخ حسینی است و تا پای جان وفادار به آرمان های اسلام ،نظام و شهدا خواهیم بود . 

آرزو فلاحی نیا با اشاره به اینکه عاشورا تنها نمونه ای بی بدیل از همراهی خانواده ها در نبرد حق علیه باطل بوده است، افزود: در روز عاشورا اوج عرفان و احساس امام حسین (ع) و یاران باوفایش به نمایش و یادگار گذاشته شد . 

در پایان این همایش از مادران ،خواهران و همسران شهدای والامقام تجلیل شد . 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha