سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سید محمد جواد شرافت

حوزه/ سید محمد جواد شرافت در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی چند کتاب خواندنی در حوزه شعر و ادبیات عاشورایی به مخاطبان پیشنهاد کرد.

این شاعر آیینی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: امسال به جهت شیوع کرونا و این که شکل برگزاری هیئات مذهبی، متفاوت از سال های گذشته شده، فرصت ارزشمندی فراهم آمده که مردم در کنار حضور در محافل عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به مطالعه کتب مرتبط با امام حسین(ع) و نهضت عاشورا را مطالعه کنند.

وی افزود: بنده با توجه به این که در زمینه شعر و ادبیات آیینی فعالیت دارم، چند کتاب خواندنی در این خصوص معرفی می کنم که از آن جمله کتاب "آینه داران آفتاب" نوشته جناب آقای محمد رضا سنگری است که به معرفی اصحاب امام حسین(ع) در کربلا می پردازد که از آن جا که ایشان خود قلم شاعرانه ای دارد و در عین حال پژوهشگر و ادیب ممتازی است، لذا کتابشان نیز خواندنی، مفید و جذاب است.

شرافت همچنین گفت: یکی از آثاری که مطالعه آن به تعمیق مباحث عاشورایی کمک می کند کتاب دوست خوبم جناب آقای حسن بیاتانی با عنوان" چهل شعر، چهل نکته" است که در آن به معرفی و ارزیابی اشعار موفق عاشورایی پرداخته و دلایل موفقیت آن ها را نیز بیان کرده است.

وی بیان داشت: همچنین پیشنهاد می کنم که مخاطبان عزیزِ علاقه مند به شعر و ادبیات عاشورایی، کتاب "مرثیه باشکوه" که مجموعه شعر آقایان حسن بیاتانی و یوسف رحیمی است را مطالعه کنند که هم مرثیه عاشوراست و هم بُعد حماسی نهضت حسینی در آن مورد توجه قرار گرفته است.

شرافت همچنین افزود: خودم نیز این توفیق را داشته ام که مجموعه رباعی عاشورایی از شاعران معاصر را در کتابی به نام "همواره حسین(ع) " گردآوری کنم که در این اثر به ابعاد مختلف حماسه، عرفان، مرثیه و پیام عاشورا در اشعار توجه شده و انتشارات فردا نیز آن را به چاپ رسانده است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha