جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نماز جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فرصت باقی مانده تا پایان دولت فعلی، گفت: دولت در این زمان باقی مانده و به تعبیر حضرت آقا سه دوره ۱۰۰ روزه، فرصت خوبی است که با حرکت جهادی و مدیریت اقتصادی برای حل مشکلات مردم اقدام کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان ضمن گرامیداشت هفته دولت اظهار داشت: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب تاکیدی بر لزوم خدمت‌رسانی مسئولان و مطالبه گری خواسته‌های مردم از مسئولان بود.

وی، بیشترین مطالبات را در حوزه مسائل اقتصادی برشمرد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر حل مشکلات اقتصادی مردم صرفاً یک توصیه و ارشاد نیست، بلکه باید به توصیه‌های ایشان توسط مسئولان جامه عمل پوشانده شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به فرصت باقی مانده تا پایان دولت فعلی، مطرح کرد: دولت در این زمان باقی مانده و به تعبیر حضرت آقا سه دوره ۱۰۰ روزه، فرصت خوبی است که با حرکت جهادی و مدیریت اقتصادی برای حل مشکلات مردم اقدام کند.

وی تاکید کرد: خدمت به مردم باید تا آخرین لحظه عمر کاری هر مسئولی صورت گیرد، چرا که هر مسئولی در برابر حقوقی که از بیت‌المال می‌گیرد شرعا موظف است تا روز آخر به مردم خدمت کند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه دولت باید از لحظه لحظه های باقی مانده بهترین استفاده را برای خدمت رسانی ببرد، گفت: دولت باید مراقب باشد که در سال آخر عمر کاری خود دچار تنبلی نشود.

وی ادامه داد: درست است که عمر کاری دولت تمام می شود، اما مردم در زمینه عملکرد دولت تا همیشه قضاوت خواهند کرد و لذا در این فرصت باید وعده‌های باقی مانده توسط مسئولان محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه مسئولان باید در راستای تحقق شعار سال و ایجاد رونق تولید در کشور حرکت کنند، عنوان کرد: استان همدان دارای ظرفیت‌های اقتصادی خوبی است که نباید به سادگی از کنار آنها گذشت و با استفاده از ایجاد ارزش افزوده از خام فروشی آنها جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم توجه به اقتصاد بدون نفت، خاطر نشان کرد: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید درب چاه‌های نفت را ببندیم و از طریق صنایع تبدیلی زمینه پیشرفت اقتصادی کشور را ایجاد کنیم.

امام جمعه همدان به فضای مجازی و نحوه مدیریت آن نیز اشاره ای کرد و گفت: مدیریت فضای مجازی موضوعی است که مطالبه رهبر معظم انقلاب است و هم خانواده‌هاست، چرا که بسیاری از آسیب‌های خانوادگی نشات گرفته از این فضا است.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان مخالف فضای مجازی و تکنولوژی نیستیم، مطرح کرد: ما با هرج و مرج و فساد و فحشا مخالف هستیم و لذا متولیان فضای مجازی باید با رصد آمارها علت ایجاد این آسیب‌ها را بررسی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تقدیر از هیئت های حسینی به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، بیان کرد: مردم و هیئت‌های مذهبی بازهم نشان دادند که فرهنگ اصیل در بین عزاداران بسیار بالاست و طبق بررسی های به عمل آمده ۹۶ درصد از هیئت های حسینی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده اند.

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری در بیت رهبر معظم انقلاب به این شیوه برای همه ما یک درس بزرگ است، مطرح کرد: باید از نیروهای انتظامی و سازمان تبلیغات، روسای هیئت امناها هم برای ایجاد این بستر و هماهنگی های لازم نیز تشکر کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به حضور حجت الاسلام والمسلمین فلاحی، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در نماز جمعه و برپایی میز پاسخگویی، گفت: این اقدام قابل تقدیر است و باید این گونه رفتار ها تعمیم داده شود تا مردم به راحتی بتوانند با نمایندگان خود ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha