جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یهروز صادقی

حوزه/ رئیس مجمع عالی عشایر استان فارس از توزیع بسته های معیشتی طرح «نذر واره حسینی» به مناسبت فرا رسیدن تاسوعای حسینی خبر داد و گفت: این طرح هر ساله با طبخ ۷۲ دیگ به یاد ۷۲ شهید کربلا اجرا می شد، اما امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا تصمیم گرفته شد تا در قالب اجرای طرح نذر واره حسینی صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، بهروز صادقی شامگاه جمعه در حاشیه توزیع بسته های معیشتی به مناسبت فرا رسیدن تاسوعای حسینی اظهار داشت: هر ساله طرح نذرواره حسینی به طبخ ۷۲ دیگر و توزیع غذا میان نیازمندان در تاسوعای حسینی اجرا می شد، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا و قرارگرفتن شهر شیراز در وضعیت قرمز امسال نیز بنا بر این شد تا در قالب بسته های معیشتی میان نیازمندان این طرح را اجرا کنیم.

وی در ادامه با تصریح اینکه امسال دومین سال متوالی است که به همت خیرین این طرح در شیراز از سوی مجتمع فرهنگی مذهبی قشقایی‌ها برگزار می‌شود، افزود: نیت خیر خیّرین از کمک به اجرای طرح نذرواره حسینی نیز این بوده که در تمام استان ۳۲ شهر و ۳۲ هیئت را انتخاب کند که هریک از آنان ۷۲ دیگ غذا به نیت ۷۲ تن طبخ شود، از این‌ رو ما نیز تعهد کردیم که در تاسوعای حسینی اجرایی کنیم.

رئیس مجمع عالی عشایر استان فارس خاطرنشان کرد: اجرای طرح نذر واره حسینی توسط هیئت شهدای قشقایی، مجتمع فرهنگی مذهبی و موکب حضرت ابوالفضل(ع) قشقایی ها و همچنین موسسه خیریه بنیاد شهدای قشقایی ها صورت گرفته است.

رئیس هیئت امنای مجتمع فرهنگی مذهبی قشقایی ها در شیراز همچنین در خصوص برگزاری برنامه های دهه نخست محرم خاطرنشان کرد: تمام ۱۰ شب در دهه نخست محرم برنامه‌های عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز با سخنرانی علمای این شهر برگزار شده و خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha