جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لاری

حوزه/ سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۸ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص آخرین وضعیت کرونا در کشور، اظهار کرد: از دیروز تا امروز ۸ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹۰۵ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۸۵۷ نفر از آنها بستری شدند.

وی با اشاره به اینکه ۳۷۹۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند، گفت: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۰ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۳۵۹ نفر رسید.

لاری با بیان اینکه مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۳۷۱ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است، اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون ۳۱۹ هزار و ۸۴۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: تا کنون سه میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۵۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری ادامه داد: همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی از مردم خواست در پویش «نذر ماسک» شرکت کنند و گفت: این اقدام خداپسندانه گامی مؤثر در جهت قطع زنجیره کرونا و حیات مردم در مناطق محروم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha