جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 916684
۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
حرم رضوی

حوزه/بارگاه ملائک نشین رضوی در شب و روز تاسوعای حسینی میزبان حضور زائران دل سوخته‌ای است که برای اقامه عزای تاسوعای حسینی به حرم امام رضا(ع) مشرف شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، هم‌زمان با روز تاسوعای حسینی عموم خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا(ع) شاهد حضور خانواده‌هایی بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قصد زیارت ثامن‌الائمه(ع) و عرض تسلیت به ساحت مقدس این امام رئوف را داشتند.

در این شب و روزها شیفتگان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان چون حضرت عباس(س) با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تدابیر بهداشتی با حضور در حرم رضوی و با قرائت زیارت عاشورا، گوش جان به سخنان واعظان و مرثیه‌سرایان و مداحان اهل‌بیت(ع) می‌سپارند و مصائبی را که در این ایام بر اهل‌بیت حضرت رسول‌الله(ص) وارد شد، با آه و ناله و چشمانی اشک‌بار مرور می‌کنند.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زائران و خادمان

رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط زائران و ارائه خدمات بهداشتی توسط خادمان آستان قدس رضوی به این عزیزان، کاملاً قابل مشاهده بود و با توجه به اینکه امسال طبق دستورهای اعلام شده، دسته‌های عزاداری نیز امکان حضور به خیابان‌ها و حرم را نداشتند مردم به‌صورت فردی و خانوادگی برای اقامه عزای حسینی به حرم مشرف شدند.

در تمام ورودی‌ها و صحن‌های اماکن متبرکه رضوی خادمان سلامت در حال ارائه خدمات بهداشتی و دیگر خادمان در حال راهنمایی زائران به صحن‌های مختلف حرم بودند.

مراسم‌های محوری حرم در شب تاسوعای حسینی از نماز مغرب و عشاء در صحن جامع رضوی و غدیر آغاز و طی چند نوبت و درصحنه‌ای متعدد تا ساعت ۲۴ ادامه داشت.

گوشه به گوشه‌ی حرم، صدای نجوای فردی عزاداران سیدالشهدا(ع) به گوش می‌رسد و در بین تمام اشعاری که زائران و مداحان می‌خوانند این بیت معروف «ای اهل حرم میر و علمدار نیامد / سقای حسین سید و سالار نیامد» نمود بیشتری داشت.

عزاداری ملیت‌های مختلف در حرم

در شب و روز تاسوعای حسینی وقتی به بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) مشرف می‌شوی، رنگ و زبان و نژاد با وجود گوناگونی و تنوع مختلفش ناگهان بی‌معنا می‌شود و همه در سایه حضرت شمس و الشموس تبدیل به یکرنگی و وحدت در عزاداری می‌شود.

حرم مطهر رضوی در شب تاسوعا مأمن عزاداران از ملیت‌ها و زبان‌های مختلف بود و در صحن کوثر و صحن غدیر زائران غیر ایرانی در حال عزاداری بودند.

عزاداری روز تاسوعا نیز ساعاتی پیش با قرائت زیارت عاشورا آغاز شد و تعدادی از هیئت‌های مذهبی برای اقامه عزای حسینی ساعت ۷ صبح به حرم امام رئوف مشرف شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن انقلاب به اقامه عزا پرداختند.

عزاداری شب و روز تاسوعای حسینی در حرم رضوی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به همگان نشان داد که مردم این سرزمین قرن‌هاست با برگزاری عزای حسینی انس داشته و با گریه بر مصائب عاشوراییان زیسته‌اند و حضور در این مجالس جزء لاینفک زندگی‌شان شده و سختی‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی باعث نمی‌شود چنین مراسم‌هایی به تعطیلی گرود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha