جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیینه ظهور

حوزه/ حجت الاسلام فغانی با حضور در مدرسه صالحیه قزوین با دست اندر کاران اجرای نهمین مرحله «طرح طبیب دوار» دیدار و به طلاب فعال در این طرح خداقوت گفت.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین حجت الاسلام عباس فغانی  با حضور در مدرسه صالحیه قزوین، با دست اندرکاران اجرای نهمین مرحله «طرح طبیب دوار»  دیدار و  به طلاب فعال در این طرح خداقوت گفت.  
 

معاون تبلیغ حوزه علمیه قزوین با اشاره به هجمه دشمنان در فضای مجازی و ایجاد شبهات در مبانی دینی و اعتقادی، اظهار کرد: حضور پرشور طلاب در همه عرصه ها مثمر ثمر است به ویژه حضور در فضای مجازی و با هدف مقابله با هجمه دشمنان به مبانی دینی و اعتقادی و روشنگری و بصیرت افزایی، بسیار تأثیرگذار است.  

وی با تأکید بر ضرورت تقویت بنیه علمی و مهارتی مبلغین، تصریح کرد: برای پاسخگویی به سؤالات و شبهات که معاندین و دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) در بین مردم و جوانان مطرح می کنند،  باید با مطالعه و مباحثه منابع اعتقادی و دینی، پاسخ گفت و از این ایام برای معرفت افزایی دینی کمال استفاده را برد.

در ادامه، حجت الاسلام کشاورز، مسئول مجموعه فرهنگی تبلیغی آئینه ظهور به بیان گزارشی از فعالیت های انجام شده در طرح طبیب دوار پرداخت و اظهار کرد: طرح طبیب دوار در مجموعه آئینه ظهور حدود چهار سال پیش با الهام گیری از خطبه ۱۰۸ نهج البلاغه به طور جدی شروع شد.
 

وی ادامه داد: نهمین مرحله طرح طبیب دوار با رعایت پروتکل های بهداشتی، در ماه محرم در حال اجراست که البته بعد از شیوع کرونا و با توجه به محدودیت های ایجاد شده، طرح طبیب  دوار نشان داد که تبلیغ با همه محدودیت هایی که به وجود آمده، همواره ادامه دارد.

مسئول مجموعه فرهنگی تبلیغی آئینه ظهور قزوین اظهار کرد: امسال با توجه به اینکه برپایی ایستگاه صلواتی برای پخش چای و شربت ممنوع شده بود، هئیات مذهبی فعال در این عرصه با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی اقدام به برپایی ایستگاه سلامت در مناطق مختلف شهر نمودند، ‌از این رو فعالیت های تبلیغی مختص به ایستگاه های صلواتی نیز در این ایستگاه ی سلامت ادامه یافت.

حجت الاسلام کشاورز عنوان کرد: از جمله فعالیت هایی که طلاب  در ایستگاه های سلامت انجام می دهند؛  اقامه نمازجماعت اول وقت که شعار امام حسین (ع) است، با رعایت موارد بهداشتی در فضای باز  و همچنین پاسخ به مسائل شرعی و مشاوره به اهالی و متولیان ایستگاه سلامت است.  

وی ادامه داد: برگزاری خیمه های معرفت در مساجد برای دانش آموزان و بانوان با حضور کارشناسان آقا و خانم و برگزاری روضه های خانگی با رعایت فاصله اجتماعی و موارد بهداشتی با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی از دیگر فعایتهای مبلغان این طرح است.

مسئول مجموعه فرهنگی تبلیغی آئینه ظهور قزوین اظهار کرد: در بحث مواسات و کمک مومنانه، مبلغان طرح طبیب دوار اقدام به  تهیه غذای گرم(با رعایت نکات بهداشتی) و توزیع در بین نیازمندان کردند و در همین راستا پویش نذر قربانی به نیت سلامتی امام زمان (عج) و توزیع گوشت آن به نیازمندان  راه افتاده است.

حجت الاسلام کشاورز تبلیغ در فضای مجازی را یکی از اصول طرح طبیب دوار اعلام کرد و گفت: یکی از ظرفیت های که برای تبلیغ وجود دارد فضای مجازی به ویژه تبلیغ در پیام رسانهای ایرانی است. 

وی ادامه داد: در راستای تبلیغ در فضای مجازی یک کانال مخصوص دانش آموزان به نام منتظران ظهور به آدرس http://eitaa.com/Aenehzohoor_qazvin  در ایام محرم و یک کانال عمومی با نام یاران صبح ظهور به آدرس http://eitaa.com/Aenehzohoor_qazvin در پیام رسان ایتا در ماه رمضان امسال ایجاد شده و استقبال مخاطبان را به همران داشته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha