چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی

حوزه/ نویسنده حوزوی عرصه کتاب کودک و نوجوان گفت: امروز ما باید بکوشیم که نسل جدید را از طریق کتاب و کتاب خوانی با معارف ناب نهضت حسینی آشنا سازیم.

حجت الاسلام سید محمد مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تسلیت فرارسیدن عاشورای حسینی اظهار داشت: ما اگر می خواهیم که کودکان و نوجوانان جامعه ما با معارف نهضت امام حسین(ع) به خوبی آشنا شوند، یکی از بهترین و مؤثرترین راه هایش از طریق کتاب و کتاب خوانی است و این که والدین به خصوص آثار خوب و قوی و البته متناسب با سن آن ها را برایشان تهیه کنند.

وی افزود: البته در دنیای امروز باید از دیگر ابزارهای مؤثر و فراگیر همچون فیلم و سریال و انیمیشن و نیز فضای مجازی در این راستا به درستی بهره بُرد اما با این حال به هیچ وجه نباید از اهمیت کتاب در ترویج معارف ناب دینی و به خصوص معرفی سبک زندگی حسینی غافل شد.

این نویسنده حوزوی همچنین گفت: بنده در همین راستا دو کتاب به قلم خودم را متناسب با سن کودکان معرفی می کنم که یکی از آن ها کتاب "عطر گل سرخ " است که به همت نشر دارالحدیث و برای کودکان سوم و چهارم ابتدایی چاپ شده و در آن کوشیده ام که با زبان ساده و روان، امام حسین (ع) را به کودکان معرفی کنم.

وی اضافه کرد: کتاب دیگر عنوانش "زیباترین گل سرخ" است که انتشارات زائر وابسته به آستان مقدس حضرت معصومه(س) آن را منتشر کرده و در این کتاب ده شعر کوتاه و روان برای کودکان سوم تا پنجم ابتدایی آورده ام که هر شعر بخشی از ماجرای کربلا را بیان می کند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha