جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر / مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی در هیئت خادم الرضا (ع)

حوزه/معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: مکتب حسین (ع) و عاشورا به مثابه دانشگاهی بزرگ برای بشر امروزی است که مسیر و راه خود را فراموش نکند و نیز این مکتب به ما می آموزد که در مقابل ستم و ظلم کوتاه نیاییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سیدجمال حسینی امروز در جمع عزاداران حسینی در کامیاران اظهار داشت: نهضت امام حسین (ع) برای همه ما مسلمانان و حتی پیروان دیگر ادیان درس ها و عبرت های بسیاری دارد.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران گفت: این نهضت شاید در یک محدوده و بازه زمانی و مکانی خاص به وقوع پیوسته باشد، ولی تاثیرات آن به حدی بزرگ است که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال هنوز ابعاد آن زیرساخت نهضت های آزادیبخش در جهان می باشد.

این استاد حوزه بیان داشت: مکتب حسین (ع) به مثابه دانشگاهی بزرگ برای بشر امروزی است که مسیر و راه خود را فراموش نکند و نیز این مکتب به ما می آموزد که در مقابل ستم و ظلم کوتاه نیاییم، کاری که امام حسین (ع) و یارانش در صحرای کربلا انجام دادند و تا ابد نام این عزیزان در تاریخ ماندگار خواهد ماند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: امروز یکی از ضروریات جامعه اسلامی آشنایی با مکتب عاشورا و امام حسین (ع) است؛ مکتبی که حرکت در مسیر آن ما را در مقابل بدی ها و .... بیمه خواهد کرد.

وی در ادامه به برخی از اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: در زمانی که امام (ع) دست به قیام زد، تقریبا اسلام رنگ باخته بود و به دینی درباری تبدیل شده بود و از سوی دیگر بسیاری از شعائر دینی همانند امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی کم رنگ شده بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام باقر (ع) کامیاران تصریح کرد: امام حسین علیه السلام برای احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر و نیز تجدید حیاتی دوباره به دین جدش علیه دستگاه ظلم و جور یزید به پا خاست.

این استاد حوزوی گفت: یکی از رمزهای ماندگاری قیام امام حسین (ع) بعد از گذشت نزدیک به ۱۴۰۰ سال اصل وجودی این قیام بود، زیرا امام حسین (ع) مامور به انجام وظیفه ای بزرگ برای حفظ دین آسمانی اسلام بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha