جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
بانوان عاشورایی

حوزه/ استاد جامعةالزهرا(س) با اشاره به اهمیت نقش حضور اهل بیت در عاشورا گفت: اهل بیت در همان چند روز اسارت و بعد از اسارت و تا آخر عمرشان، قطری از اقطار را هرکدام احیاء کردند و از این عملی که امام حسین انجام داد بهره برداری شد.

استاد جامعه الزهرا(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به نقش حضرت زینب(س) در نهضت عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب(س) نبود این بانو با خطبه ها و سخنرانی هایش پیام آور کربلا بود.

مریم اسماعیلی افزود: رهبر انقلاب درباره‌ی نقش زنان قافله‌ی کربلا در گسترش پیام عاشورا بیاناتی داشتند که باید برای همه جامعه تبیین شود.

وی تاکید کرد: صفحه مجازی ریحانه، وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت اللّه خامنه‌ای،  مجموعه‌ای از بیانات رهبرمعظم  انقلاب درباره‌ نقش زنان و دختران قافله‌ کربلا در گسترش پیام عاشورا را در قالب پوستری تحت عنوان "فرستادگان حسین علیه‌السلام"  برای اولین بار منتشر کرد.

استاد جامعه الزهرا(س) خاطر نشان کرد: بر اساس بیانات رهبری، حضرت امام حسین(ع) دو سه نفر مأمور کارکُشته‌ی مبرّزِ قوی دست که تالی تِلو خودش بودند، به‌سوی تاریخ فرستاد.

وی بیان داشت: این چند مأمور، یکی خواهرش زینب کبری است، هم علی بن الحسین (صلوات‌الله‌علیه) امام سجّاد است، هم خواهر دیگرش ام کلثوم است، هم سکینه است، هم فاطمه‌ی بنت الحسین است.

اسماعیلی با اشاره به تبیین پیام عاشورا و فرهنگ حسینی(ع) گفت: از خاندان پیغمبر چندین نفر به صورت ظاهر، اسیرانی در دست دشمنان و در باطن، مأمورانی از جانب آن مرکز الهام و وحی خداوندی به کوفه و شام و مدینه اعزام شدند؛ و در همان چند روز اسارت و بعد از اسارت و تا آخر عمرشان، قطری از اقطار را هرکدام احیاء کردند، زنده کردند و از این عملی که امام حسین انجام داد بهره برداری شد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی به خوبی در این زمینه بیانات داشته اند که باید از آنها درس گرفت تا پیام عاشورا و نقش آفرینی زنان و دختران مورد الگوگیری برای همه بشریت قرار گیرد.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha