پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
کد خبر: 243303
۲۱ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۹

مدير حوزه علميه خواهران استان اردبیل گفت: بانوان طلبه و زنان عاشورایی باید ادامه دهندة راه اسرای کربلا و تداوم‌بخش فرهنگ عاشورا در بين مردم و خانواده‌ها باشند.

به گزارش مرکز خبر حوزه،حجت‌الاسلام عبدالله بیدار در جمع خواهران مبلغه با بیان این که یکی از نقش‌هایی که زنان در نهضت عاشورا داشتند، حفظ ارزش‌های دینی و رعایت عفاف و حجاب در برابر سپاه دشمن بود، اظهار داشت: حادثة عاشورا مبتنی بر سلسله ارزش‏هایی است که از متن اسلام برخاسته است، و حاوی جلوه‌های بارز نقش زنان در گسترش فرهنگ عاشورا، تعهد و پای‌بندی آنان به ارزش‏ها و مراعات مسائل حجاب و عفاف است. 

وی تصریح کرد: زنان و دختران امروز جامعه ما باید به این مسأله توجه کنند که اهل‌بیت امام حسین(ع) چه قدر به مسأله حجاب و پوشش اسلامی اهمیت می‏دادند و حتی در حال اسارت خود را مقید به آن می‏دانستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل اظهار داشت: مهم‌ترین نقش بانوان طلبه رساندن پیام عاشورا به نسل‌های آینده است‌، از این رو اعزام بانوان مبلغه برای تبلیغ از جمله مهم‌ترین فعالیت‌ها در این زمینه به شمار می‌رود.

وی افزود: تبلیغ در طول تاریخ بشر، در گسترش ادیان توحیدی و انتقال فرهنگ ملت‌ها نقش اساسی داشته است و تبلیغ خواهران طلبه در ترویج فرهنگ عاشورا و رساندن پیام آن، بسیار مؤثر بوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل با اشاره به نقش زنان در واقعه عاشورا تصریح کرد: در خلق حادثه عاشورا زنان و مردان نقش داشتند و هردو در کنار هم عاشورا را آفریدند، اما در پاسداری نهضت عاشورا و گسترش فرهنگ آن زنان بیشترین سهم را داشته‏اند.

وی، به نقش بانوان طلبه در گسترش پیام عاشورا در میان خانواده‌ها اشاره کرد و اظهار نمود:  نقش زنان در بر‌پایی مجالس عزاداری برای امام حسین(ع) بسیار آشکار است، اولین مجالس عزاداری توسط اهل‌بیت امام حسین(ع) از کربلا شروع شد و در قرون بعدی نیز این زنان بودند که با برگزاری مجالس عزاداری در خانه‌هایشان و شرکت در روضه‌خوانی، ایفای نقش کردند و فرهنگ عاشورا را توسعه دادند.

بر اساس گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت الاسلام بیدار، نمونه‌های واقعی حضور زنان در جامعه اسلامی را مشارکت زنان در حادثه عاشورا دانست و تصریح کرد: در این حادثه زنان زیادی ایفای نقش کردند که در رأس همه آنها حضرت زینب(س) قرار داشت.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در قیام عاشورا، گفت: حضرت زینب(س) اسوه صبر و مقاومت، تکمیل‌کننده قیام عاشورا و یگانه بانوی نمونه در ارسال پیام عاشورا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha