سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024

آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی گفتند: باید چهره واقعی آمریکا هم‌پیمانانش را به جهانیان بشناسانیم و در برابر توطئه‌های آنان ایستادگی کنیم.

 به گزارش مرکز خبر حوزه، ایشان در دیدار جمعی از فرماندهان ارشد نیروی زمینی ارتش با اشاره به سابقه دشمنی مستکبرین با اسلام یادآور شدند: امروز نیز باید با الگو برداری از ائمه(ع) در برابر زیادی خواهی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش بایستیم و با افشا کردن دروغ‌های آنان چهره واقعی‌شان را به جهانیان بشناسانیم.
ایشان عامل اصلی عقب افتادگی مسلمانان را خودکامگی سردمداران دانسته و گفتند: بنی‌امیه در طول دوران حکومت خود بیشتر در پی عیاشی و خوش‌گذرانی بودند.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی به بیان ویژگی‌های حکومت در اسلام پرداخته و گفتند: انتخاب اگر تنها بر اساس آرای عمومی باشد نمی‌تواند کاملا درست باشد، زیرا با پول و تزویر می‌توان رای مردم را خرید.
ایشان افزودند: اسلام می‌خواهد یک فرد فقیه، اسلام شناس، آگاه به زمان و مدیر و مدبر در راس جامعه باشد که اگر افراد دارای این شرایط متعدد باشند، اصلح ازطریق آرای عمومی انتخاب می‌شود، مانند امروز که حضرت آیت‌الله خامنه ای در راس جامعه اسلامی هستند.
معظم‌له با اشاره به آیات و روایات تصریح کردند: در آخرالزمان بساط علم از نجف برچیده خواهد شد و در قم پهن می‌گردد که اکنون اینگونه است و پیام اسلام که امروز همان پیام انقلاب است از قم به شرق و غرب خواهد رسید.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی تصریح کردند: کسانی که به قم می‌آیند باید در سه زمینه احکام، اعتقادات و اخلاق کسب علم و معرفت کنند و به ترویج آن بپردازند.
این استاد حوزه با اشاره به رشادت‌های حضرت زینب(س) گفتند: هنگامی که حضرت زهرا(س) در مسجد کوفه خطبه خواندند در اوج عزت بودند، اما حضرت زینب(س) در حالیکه تحقیر می‌شدند نیز خطبه‌ای آتشین خواندند.
ایشان با اشاره به سالروز تولد حضرت زینب کبری(س) اظهار داشتند: حضرت زینب با حضور در کوران حوادثی که امیرالمومنین(ع) حضور داشتند برای ایفای نقش خود در کربلا آماده شده بودند.
آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی، حضرت زینب(س) را قافله سالار اسارت در کربلا عنوان کرده و افزودند: کاروان امام حسین(ع) دارای دو قافله سالار بود، یکی امام حسین(ع) که قافله سالار شهادت بودند و دیگری زینب(س) که قافله سالار اسارت بود.
این مرجع تقلید حضرت زینب(س) را الگوی مناسبی برای مسلمانان در تمام دوره‌ها معرفی کرده و گفتند: چون هر روز مانند عاشورا و هر زمین مانند کربلا است، پیروی از حضرت زینب(س) می‌تواند به خوبی ما را هدایت و راهنمائی کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha